Rapping (znany również jako emceeing, MCing, plucie, albo po prostu rymowy) jest rytmiczne wypowiedziane dostawy Rhymes, słów i wierszy, jeden z elementów z gatunku muzyki hip hop. Rapping może być wydana w ciągu pobić lub bez akompaniamentu. Stylistycznie, rap zajmuje szary obszar wśród mowy, prozy, poezji i pieśni.
Rapping rozwinięte, zarówno wewnątrz jak i poza kulturą hip hop, i rozpoczęła się od strony ulicy rzucone w dzielnicy Bronx w Nowym Jorku w latach 70. przez jamajskich emigrantów Kool Herc i inni. Strony wprowadził dancehall i praktyka o "Master of Ceremonies" lub MC, wstawaj na scenie z DJ-em i encouragements krzyczeć do tłumu w praktyce znane jako "toasting". Z biegiem czasu te krzyki zachęty stał się dłuższe i bardziej skomplikowane i zapylaniu krzyżowym z wypowiedziane słowa poezji sceny ewoluować w rap. Jest zdania, że pierwszym raperem w rzeczywistości połączenie sobie MC był Melle Mel z Grandmaster Flash and The Furious Five. On jest również zapisane jako pierwszy Hip Hop MC w rap w tradycyjnym werset / chór formacie. Od początku hip hop kultura została syncretic, zawierających elementy z dźwiękami i radykalnie rozbieżne źródeł. Podczas przerw Funk stanowiły trzon wczesnego hip hop, Kraftwerk wczesne techno i innych artystów, jak również szeroko próbą.
Użycie słowa do opisania szybko mowy lub dowcip długo poprzedza muzycznej formy, [1] rozumieniu pierwotnie "trafienie". [2] Słowo zostało użyte w British English od 16 wieku, a konkretnie znaczy "do powiedzenia" od 18.. Było ramach African American dialekt języka angielskiego w latach 1960 rozumieniu ", aby rozmawiać", a wkrótce po tym w jego obecnej użycia jako termin oznaczający muzycznego stylu. [3] treści [ukryj]
1 Historia
1,1 Roots
1,2 1970s
1,3 1980
1,4 lat 1990
1,5 2000
2 Vocal Techniques and Lyrics
2,1 Rhyme style
2,2 literackich technika
2,3 dykcja i dialekt
2.4 Dziedzina
3 Performance
3,1 Flow
3,2 i Freestyle Battle
4 Wpływ społeczny
4,1 Rasa i klasa
4,2 płci i seksualności
4.3 Pochodne i wpływy
5 Referencje
6 Dalsza lektura
Historia
Zobacz także: African American music, muzyka do Stanów Zjednoczonych, Historia poezji, Jamajki muzyki Roots of Hip Hop, Old school hip hop, blues i Talking
Roots
W Memphis Dzban Band, wczesnej bluesa grupa, której treść i rytmiczne liryczny śpiew miejsce przed Rapping. Korzenie Rapping
Deep Down In My Heart
Duchowy wykonaniu WM Givens w Darien, Gruzji w 1926 roku.
Dolar Mamie
Południowego pracy piosenka wykonywana przez sędziego "Bootmouth" Tucker i Alexander "Neighborhood" Williamsa w 1939 roku.
Small Talk w 125-sze i Lennox
Gil Scott Heron's spoken word poetry miało znaczący wpływ na hip hopu poprzez swoje polityczne i świadomych społecznie teksty.
Problemy słuchając tych plików? Zobacz pomoc mediów.
Rapping hip hop muzyka wstecz można na wiele sposobów jej afrykańskich korzeni. Wieków przed Zjednoczonych istniały, z Afryki Zachodniej griots były dostarczanie historie rytmicznie, w bębny i rzadki oprzyrządowanie. Ze względu na czas, który upłynął od griots starych, połączeń między rap i Afryki griots są powszechnie ustalone, ale nie jednoznaczne. Jednakże takie połączenia zostały uznane przez Rappers, nowoczesne "griots", słowa artystów, głównego źródła wiadomości i akademickich. [4] [5] [6] [7]
Blues muzyki, zakorzenione w pracy i pieśni spirituals niewolnictwa i wpływa znacząco przez muzycznej tradycji Afryki Zachodniej, po raz pierwszy zagrał w czarne (i niektóre białka) w regionie Delty Missisipi w Stanach Zjednoczonych około czasie emancypacji Proklamacji. Grammy-winning muzyka blues / historyk Eliasza Wald i inni twierdzili, że blues były rapped już w 1920s. [8] [9] Wald posunął się nawet do połączenia hip hop "żywego bluesa." [8] Jazz , który rozwinął się z bluesa i innych afrykańsko-amerykańskiej i europejskiej tradycji muzycznej i pochodzi około początku 20 wieku, ma również wpływ Hip hop i została wymieniona jako jeden z prekursorów hip hop. Nie tylko jazz muzyka i teksty, ale także Jazz poezji. Według Jana Sobol, jazzowy muzyk i poeta, który napisał Digitopia Blues, rap "opatrzony uderzające podobieństwo do ewolucji jazzu zarówno stylistycznie i formalnie." [10]
W połowie 20 wieku, na kulturę muzyczną z Karaibów stale wpływ jednoczesne zmiany w amerykańskiej muzyki. Od 1950 r. dzięki 1970s, potomkowie niewolników z Jamajki Karaiby zostały mieszanie ich tradycyjnych stylów muzyki ludowej muzyki mento z jazz, soul, blues rock i Ameryki. Na Jamajce, to wpływ na tworzenie muzyki reggae (dancehall i później). Już w 1956 r. [11] Deejays były toasting (afrykańskiego tradycji "rapped obecnie" opowieści heroizmu) ponad dubbed jamajskich beatów. Był nazywany "rap", rozszerzenie słowo wcześniejsze znaczenie w afrykańsko-amerykańskiej "do dyskusji lub debaty nieformalnie." [12]
1970s
W słownych beat poezji Stanów Zjednoczonych był poprzednikiem na Rapping w muzyce hip hop. Gil Scott-Heron, jazzowy poeta / muzyk, który napisał i wydana nasienny takie utwory jak The Revolution Will Not Be telewizyjna, H2OGate Blues Part 2: My beg your Pardon Ameryki i Johannesberg, została wymieniona jako wpływ na wiele Rappers. Jego collaborational pracy z muzyk Brian Jackson (Pieces of a Man, Zima w Ameryce) były wymieniane jako główne czynniki wpływające na hip hop, pod względem dźwięku i liryczny styl. Podobne w stylu, który Ostatni Poeci utworzone w 1969 roku recytowane politycznego poezji ponad drum beatów i inne oprzyrządowanie były innego poprzednik na muzykę rap. Ukazał się ich debiutancki album w 1970 r. osiągając w pierwszej dziesiątce Billboard Charts. Jednym z pierwszych Rappers na początku tego okresu, Hip Hop, w końcu 70., był również pierwszym hip hop DJ; Kool Herc. Herc, a jamajskich imigrantów, rozpoczął dostarczanie prostych raps na jego strony, inspirowane przez jamajskich tradycji toasting. [13] Chociaż w Rapping hip hop rozpoczęła się wraz z DJ-ów, z których większość dziś nie Rappers DJ lub produkować w sposób regularny; Koks La Rock jest cytowany przez Kool Herc jako pierwszy przykład takiego raper. [14] Pod koniec 1979, hip hop miał całego Nowego Jorku, był dostawanie niektórzy słuchowiska. Rappers były coraz pisania piosenek, które pasują pop struktur i featured ciągłego Rhymes. Melle Mel (The Furious Five) wyróżnia się jako jeden z pierwszych rap innowatorów. Dwa raps piosenki zarejestrowane w 1979 r. przez oddzielne artystów były prawdopodobnie pierwszym raps zarejestrowanych na początku okresu, w którym rozpoczął się ruch Hip hop. Pierwszy, "King Tim III" został recoded przez grupę funk Fatback Band. Tydzień później wydała Sugarhill Gang "Rapper's Delight".
1980
Od 1970s na początku lat 1980, Melle Mel ustawić drogę do przyszłości Rappers poprzez sociopolitical jego treści i twórczych słów. Hip hop liryzmu widział jej największych zmian popularność Run-DMC Raising Hell's w połowie 1980, znana przede wszystkim za rap / rock współpracy z rock band Aerosmith do utworu "Walk This Way". Ten album pomogło ustawić ton udarność i liryczna dzielność w hip hop, Run-DMC były niemal wrzask ich agresywne teksty.
W 1980 odnotowano ogromny fali skomercjalizowane muzykę rap, która przyniosła jej międzynarodowy sukces i popularność. Rap Music transcended oryginalnym demograficznych i przeniesiony na przedmieściach. Pierwszy rap hit z lat 80. był Blondie's "Rapture", opierając się na "Rapper's Delight" w 1979 roku z The Sugarhill Gang. Rap muzyki w tym czasie trzymane oryginalnym wentylatora podstawy do "getta", natomiast odsetki od głównego przyciągnięcie konsumentów. Ta dekada też pojawienie się tego, co teraz wiemy, jak old school hip hop, artystów, takich jak Run-DMC, LL Cool J, Public Enemy i Beastie Boys. Ta dekada jest również nazywany złotym wiekiem hip hop nowoczesnej muzyki przez historyków. Rap na początku 1980 skupiona głównie wokół własnej promocji np. kwota złota nosi jeden lub jeden z jego waleczność samic. Jednak w 1987 r. Public Enemy wprowadziła więcej sociopolitical krawędzi, z ich debiutancki album Yo! Bum Rush the Show. Innych artystów, takich jak Jungle Brothers się do Afryki za inspirację. W 1987 r. rap grupy NWA wydali swój pierwszy album zatytułowany NWA i Posse, a zawarte rap ilość gwiazdek Dr. Dre, Ice Cube, Eazy-E, MC Ren. Ta wersja oznaczona pierwszego przejścia od złotego wieku do nich wieku gangsta rap i g-funk.
Lat 1990
Rap w latach 1990 odnotowano istotne zmiany w kierunku stylu Rapping. Chociaż 1980 scharakteryzowano przez znaki głównie ograniczone do prostego struktur i systemów rymować, Rappers w latach 1990 zbadać odchylenia od tych podstawowych formach, uwalniając się liryczne przepływu i przełączania się na wzorce do tworzenia bardziej złożonych płynów i styl. Styl na Wschodnim Wybrzeżu stały się bardziej agresywne, zainicjowane przez artystów jak Wu-Tang Clan i Notorious BIG, a West Coast hip hop stał się bardziej ustano-back i gładka, jak w popularnych przez Dr. Dre i 2Pac.
W odniesieniu do tematu, do lat 1990 zobaczył przejście od osobistego promocji i gloryfikacja do narracji ulicy ciemniejsze społecznych doświadczeń i obserwacji, choć zmiana była bardziej widoczna na Wschodnim Wybrzeżu niż na Zachodzie.
Latach 1990 były również oznaczone napiętej rywalizacja między MCs na Wschodzie i West Coast, w tym między wendeta Sean "Puffy" Combs "(Bad Boy Records) na Wschodzie, w tym Notorious BIG, i Dr. Dre i Suge Knight's Death Row Records (w tym 2Pac i Snoop Dogg). Freestyling stała się umiejętnością, którą pokazuje jeden MC's wszechstronność i kreatywność, ale również jako słowny pojedynek lub boksować. W połowie lat 1990 zostały oznaczone przez gwałtownej śmierci Tupac Shakur, Notorious BIG, Freaky Tah i Big L, między innymi. Do końca 1990 roku hip hop stał się powszechnie akceptowane w główny nurt muzyki.
Na stereotypowy wizerunek płci męskiej w latach 1990 Rappers często przedstawiani ktoś noszenia Rastafari kolorów (czerwony, żółty i zielony), Oversize dżinsy noszone poniżej pasa, które często narażone na bieliznę, a Oversize koszule i kurtki. Te trendy były naśladowane przez młodzież i stworzył separacji poza Rappers "kółko przez podzielenie klasy ekonomicznej w oczach społeczeństwa, co oznacza, że niższe klasy młodzieży opatrunek w ten sposób zatrzymany wśród środku górnej do klasy młodzieży. [15] obrazu, idealized przez miejskich młodzieży, została dodatkowo wspierany przez lyrics rap z podziemia. Teksty często odzwierciedlają kultury i życia miejskiego gangu i przemocy, narkotyków, korupcji i seksualności. Ekspansja rap całej kultury i dozwolone granice ekspansji i transformacji muzyka i obraz tego, co zostało rap.
2000s
Hip hop w jego nowoczesny iteracja był coraz bardziej pod wpływem innych form muzycznych. W szczególności, remiksy istniejących trafienia z aktualnymi Rappers zauważalne stało się tendencją wzrostową. Wpływ rap wzrosła międzynarodowym niezależne style, takie jak brud, trip hop, a hyphy. Południowej, północnej i Midwestern, a nawet rap Native American również rosnąca popularność zyskał, i wejść na rynki nadbrzeżnemu na dużą skalę po raz pierwszy [cytowania potrzebne]
W 2000 r. odnotowano również wzrost w "bitwie rap", będąc spopularyzowana przez filmie 8 Mile. Popularne pokazuje jak BET's 106 & Park, regularnie biorące udział w bitwie Rappers segment zwany "Freestyle piątek". Popularność bitwę rap na początku 2000 r., pomógł uruchomić karier Rappers, którzy przedstawili swoje znak bitwę Rapping. Najczęściej zwłaszcza tych bitwie Rappers jest Jin, a także poważnych Jones.
Obok rosnącej komercjalizacji rap i hip hop kultury, niektórych artystów takich jak Nas stwierdziły, że "Hip Hop is dead".
Vocal Techniki i Teksty Rapping
Planet Rock
Hip hop pionierem Afrika Bambaataa mieszane electro Rapping ze starej szkoły i bije w to, co jest nazywane "electro hop." Bambaataa, DJ, to również kłamstwo w tej piosenki, po wszystkim, w pierwszej Rapping hip hop Dokonano zza obrotnice.
Niggas Bleed
Notorious B.I.G. opowiada historie o jego barwnym życiu codziennym jako przestępstwo w Brooklynie. Uwaga na stałe zmienia się z liryczne i przepływu miarowość cechą nowej szkoły hip hop.
Problemy słuchając tych plików? Zobacz pomoc mediów.
Rhyme style
Oprócz "przepływu" (głos i dźwięk danego MC) i rytmiczne dostawy, innym głównym elementem jest Rapping rymować systemu. W klasycznej poezji, rymuje, że wielu span sylaby są często uważane za cudaczny, ale w hip hop możliwość wybudowania raps z dużych zestawów rymowy sylaby jest wyceniana. Rap może zawierać wszelkie formy rymować w klasycznej poezji, takie jak harmonia, asonacja, pół rymować lub wewnętrznego ładu.
Nowoczesne Rappers mają różne style rymowy. Juelz Santana często unika pełnego Rhymes na rzecz asonacja, harmonia, pół rymy i rymy wewnętrzne. Eminem, z drugiej strony, często skupia się na skomplikowane i długie multisyllabic rymować systemów, podczas gdy "flowas" jak Rakim użyć metafory, emocjonalnego rymowy i opowiadając historię komunikować wiadomości.
Literackie techniki
Rappers Literackia wykorzystania techniki podwójnego entendres, aliteracja oraz inne formy słów, które są również w klasycznej poezji. Similes metafor i są szeroko stosowane w rap lyrics; Rappers jak Fabolous i Lloyd Banks całego utwory napisane w którym każda linia zawiera similes, natomiast MCs jak Rakim, GZA, a Jay-Z są znane na metaforyczne treści ich raps. Lil Wayne jest również znany z częstego używania buziek i metafor.
Dykcja i dialekt
Wielu słuchaczy hip hop wierzę, że raper's lyrics są wzmocnione przez kompleks słownictwa. Kool Moe Dee twierdzi, że odwołanie do starszych odbiorców za pomocą złożonego słownictwa w jego raps. [16] Rap jest znana, jednak za własne słownictwo z międzynarodowych hip-hop slang regionalnych slang. Niektórzy artyści, jak Wu-Tang Clan, zbudować całą lexicon wśród swoich kliknij. African American język angielski zawsze miał znaczący wpływ na hip hop slang i vice versa. Niektóre regiony wprowadził ich do unikalnych regionalnych slang hip hop kultury, takie jak Bay Area (Mac Dre, E-40), Houston (Chamillionaire, Paul Wall), Atlanta (Ludacris, Lil Jon, TI) i Kentucky (Nappy Roots ). The Nation of Gods i ziemi, religijnego / duchowego grupa wydzielona z Nation of Islam, wpłynęło mainstream hip hop slang z wprowadzeniem zwrotów takich jak "słowo jest więź", która już straciła wiele ze swojego pierwotnego znaczenia duchowego. Pierwszeństwo w kierunku jednego lub drugiego ma dużo wspólnego z indywidualnymi; GZA, na przykład, szczyci się na wizualne i jest bardzo metaforyczne, ale również zwięzłe, natomiast MF DOOM podziemny raper znany jest heaping similes na similes. W jeszcze innej odmiany, 2Pac był znany mówiąc dokładnie to, co miał na myśli, dosłownie i wyraźnie.
Dziedzina
"Strona rymy", rozumie się pompy do tłumu na imprezie były niemal wyłącznym celem old school hip hop, a oni pozostają odcinkowych z muzyką hip hop do dziś. Oprócz stron raps, Rappers często również odniesień do miłości i seksu. Love raps pierwszego spopularyzowana przez Spoonie Gee z skrytobójczy trzy, a później, w złotym wieku hip hop, Big Daddy Kane, Heavy D, LL Cool J będzie kontynuować tę tradycję. Nowoczesna East Coast Hip Hop artystów takich jak Mos Def, Talib Kweli, Jay-Z, Nas, Dead Prez i znane są ich sociopolitical temat. Ich partnerami West Coast to Emcee Lynx, The Coup, Paryżu i Michael Franti.
Inne Rappers podjąć mniej krytycznego podejścia do zurbanizowania, a czasami nawet obejmującego takie aspekty, jak przestępczość. Schoolly D był pierwszym MC w widocznych rap o przestępczości. [17] Wcześniejsze na KRS-One został oskarżony o przestępstwa i doceniają hedonistic życia, ale po śmierci jego DJ Scott La Rock, KRS-One udał się do głosu przed przemocą w hip hop i spędził większość swojej kariery potępiające przemoc i pisanie na kwestie rasy i klasy. Kilka lat później, chciał przejść do wpływu Ice T, który bardziej jawnie "Gangsta" lyrics. Gangsta rap, wykonane popularne głównie ze względu na NWA, wniesioną Rapping o przestępstwa i gangster styl życia do głównego nurtu muzycznego.
Materializm został również popularnym tematem w hip-hop, ponieważ przynajmniej na początku 1990 roku z Rappers chluby o własnej zamożności i posiadłości, a name-dropping konkretnych marek: likier marki Cristal i Rémy Martin, Bentley i producentów samochodów Mercedes-Benz i Odzież marki Gucci i Versace zostały popularne tematy Rappers.
Różnych polityków, dziennikarzy i przywódców religijnych mają oskarżony Rappers zbudowania kultury przemocy i hedonizm wśród słuchaczy hip hopu poprzez swoje teksty. [18] [19] [20] Jednakże, istnieją także Rappers, których wiadomości nie mogą być w konflikcie z te poglądy, na przykład chrześcijańskich hip hop.
W przeciwieństwie do bardziej hedonistic podejście Gangsta Rappers, niektóre Rappers mieć duchowe lub religijne skoncentrowane. Christian rap jest obecnie najbardziej udanych form religijnych rap. Oprócz chrześcijaństwa, pięć procent Narodu, a gnostyczny religijnych / duchowym grupy był reprezentowany więcej niż jakakolwiek grupa religijna w popularnych hip hop. Artystów, takich jak Rakim, członków z Wu-Tang Clan, Brand Nubian, X-Clan, Busta Rhymes, Nas i miały powodzenie w szerzeniu teologii pięciu Percenters.
Wydajność
Przepływ
Rap dostawy lub "przepływ", jest zdefiniowany przez prozodia, rytm i szybkość. Cadence oferty z dynamiką i wzorce rytm. Oprócz rubato (zmiany tempa, w celu wyrażenia), kadencja może również służyć do wzmocnienia struktury utworu poprzez ritardando (stopniowe spowolnienie tempa). Old school Rappers generalnie utrzymuje prosty rytm, bez większego odchylenia, [21], podczas gdy złoty wiek Rappers takie jak Rakim eksperymentował z szeroko kadencji. [16] dzisiaj popularne Rappers jak Method Man, Snoop Dogg, Bone Thugs-N-Harmony, Busta Rhymes, Big Pun, i André 3000, mają wszechstronny kadencji ze względu na ich zdolność do rap nad różnymi uderzeń równie dobrze.
Wspólne działania MCs sędziego jak przepływu w werset jest pisanie takich rymować podkreślić, że większość słów pokrywa się z beat w sposób, który sprawia, że dźwięk rymowy więcej muzycznych (w przeciwieństwie do słowa) i że lepiej łączy MC's voice z tło muzyczne. Rakim-kredytowej z których wiele zmienia sposób najbardziej Rappers przepływu na piosenkę-eksperymenty nie tylko po bicie, ale także uzupełnienie melodii z własnym głosem, dzięki czemu jego przepływu, które brzmią jak z instrumentu (a w szczególności na saksofonie ) [22].
Możliwość rap szybko i wyraźnie jest czasami postrzegane jako ważny znak umiejętności. W niektórych hip hop subgenres jak siekane i śrubami, powolnym tempie Rapping jest często uważane za optymalny. Obecny rekord najszybszy raper jest prowadzony przez native Chicago Rebel XD, który rapped 852 sylab w 42 sekund (20,3 sylaby na sekundę) w dniu 27 lipca 2007 [23].
Aby pomyślnie wydaje ładnie płynące rap, a raper musi także rozwijać obecność wokal, dykcja i kontroli oddechu. Wokal jest obecność odróżniającego z raperem głosu na płycie. Enuncjacja jest niezbędny do przepływającej rap, niektóre Rappers wybrać również przejaskrawiać go komiksów i artystycznego efektu. Breath kontroli, biorąc w powietrzu bez przerywania jej dostawy, jest ważną umiejętnością dla raper do opanowania, a także musi za MC. An MC o słabej kontroli oddechu nie może wydać trudne wersety bez niezamierzonym wstrzymuje.
Raps są czasem dostarczane z melodię. West Coast raper Egyptian Lover był pierwszym istotnymi MC dostarczyć "Sing-raps." [17] Popularne Rappers takich jak 50 Cent i Ja Rule dodać niewielkie melodię ich inaczej czysto perkusyjny raps niektóre Rappers jak Cee-Lo są w stanie zharmonizowanie ich raps z beat. W Midwestern grupy Bone Thugs-N-Harmony był jedną z pierwszych grup, do osiągnięcia ogólnopolskiej uznania za korzystanie z szybkim, melodycznych i harmonicznych raps, które są również praktykowane przez Do or Die, Midwestern innej grupy. Kolejny raper zharmonizowanie jego rymuje się Nate Dogg, a raper częścią grupy 213.
Freestyle Battle i
Istnieją dwa rodzaje Freestyle Rap: jeden jest w skryptach (recytacja), ale nie mają nadrzędny szczególności przedmiot, drugi zazwyczaj określane jako "freestyling" lub "plucie", jest improwizacja z rapped teksty. Gdy freestyling niektóre Rappers nieumyślnie ponowne stare linie, a nawet "oszukać" poprzez przygotowanie segmentów lub całego wersety z wyprzedzeniem. Dlatego Freestyles ze sprawdzonymi spontaniczności są wyceniane powyżej generycznych, zawsze użytkowej linii [24]. Rappers często odniesienia miejsc lub przedmiotów w ich bezpośrednim ustawienie, lub szczególnych (zazwyczaj poniżającej) cechy przeciwników, aby udowodnić ich autentyczności i oryginalności.
Bitwa Rapping, które mogą być freestyled jest konkurencja między dwoma lub więcej Rappers przed publicznością. Tradycja znieważaniu jej przyjaciół i znajomych, w rym sięga kilkudziesięciu, a została przedstawiona przez słynne Muhammad Ali w jego bokserskie mecze. Zwycięzca w bitwie decyduje się przez tłum i / lub wybranej sędziów. Według Kool Moe Dee, udanej bitwie rap skupia się słabości przeciwnika, a nie jeden własnych atutów. Telewizja pokazuje, jak BET's 106 i Parku i MTV's DFX przyjmującego tygodniowy freestyle bitew na żywo w powietrzu. Bitwa Rapping zyskał powszechne uznanie publicznych poza afrykańsko-amerykańskiej z raper Eminem's movie, 8 Mile.
Najsilniej bitwy Rappers zazwyczaj wykonują swoje rap pełni freestyled. To jest najbardziej efektywną formą w bitwie jako raper może uwag na temat innych osób, czy to, co wygląda, lub w jaki sposób rozmawiać, lub co nosić. Pozwala ono również raper odwrócić linii wykorzystywane do "diss" go, jeżeli są one drugim raper do boju.
Wpływ społeczny
Rasa i klasa
Zobacz także: Race w hip hop
W 2000 United States Census, trzy czwarte Stanów Zjednoczonych "populacja jest białe, a czarne jest jedną ósmą. Jednakże większość głównych Rappers w Stanach Zjednoczonych są czarne. [25] Niektórzy uważają tę rozbieżność jest dobrą rzeczą, popularny raper Kanye West powiedział: "Nie lubię muzykę, gdzie ludzie są białe próbuje dźwięku czarny. Białego muzyka Lubię to białych ". [26] Inne odrzucić artystów takich wyróżnień i twierdzą, że jest to absurd do segregacji rasowej muzyki cztery dekady po ruchu praw obywatelskich. Niektóre rasy czołowych MCs obejmują: Eminem, Brother Ali, Kno (Z CunninLynguists), Cisco Adler (producent dla Shwayze), polski producent hip hop Marco Polo, Aesop Rock, Paul Wall, RA The Man chropowaty, brytyjski hip emcee dom The Streets i Atmosphere duet składający się z raper Sean Daley (Slug); i producent Anthony Davis (Ant).
Bardzo niewiele biały hip hop artystów roszczenia anglosaskie rasy lub pochodzenia; prawie wszystkie z nich są członkami innych grup etnicznych, które w różnym stopniu do czynienia z dyskryminacją tylko później asymilowane. Dla artystów, takich jak House of Pain, The Beastie Boys, i Beltaine's Fire, hip hop kultury pozwala na odrzucenie że asymilacji i odróżnienia się od dominującej Anglo-American kultury przez twierdząc odrębnej tożsamości etnicznej.
Choć były one skuteczne, artystów, takich jak Beastie Boys i Vanilla Ice są oznaczane jako podwykonawcy kategorii rap, alternatywnych i odpowiednio sztuczka. White Hip Hop artyści zaawansowane gatunku rap, wnosząc w większej i bardziej różnorodnej publiczności i uznanie dla rap jako gatunku muzycznego, jednak mają oni znacznie mniejszy wpływ na ogólną muzycznych trajektoria z rap sceny niż ich koledzy. [27]
Bogactwo i klasy zawsze istotnych zagadnień w hip hop, kultury, która została opracowana głównie wśród niższych i niższej klasy średniej czarne wewnętrznej miasta Nowy Jork. Wszelkie uwagi na pieniądze, które można zobaczyć w prawdziwym życiu może być również postrzegany w lyrics z rap-tak jak istnieją Rappers którzy często szklić o ich ekstrawaganckich bogactwa lub bardziej szczegółowo ich "szmat do bogactwa" historie istnieją politycznych bojowników, którzy okrzyczeć materializmu. Chociaż większość hip hop słynne i wpływowe Rappers pochodzić z wewnątrz miasta gettach, [28] hip hop zawsze stanowiła różnorodność gospodarczym. Na przykład, Run-DMC, Beastie Boys, Soulja Boy Tell 'Em, Rakim, Black Sheep, a Kanye West [29] były klasy średniej, kiedy zaczął Rapping.
Race kwestie często przecinają się z klasą problemów. Vanilla Ice, biały raper pop, posunął się nawet do kłamstwo na temat jego miejsca pochodzenia, twierdząc, że przyszedł z wewnątrz miasta Miami, Floryda, kiedy był faktycznie z podmiejskich Texas. Według Vanilla Ice był zachęcać położenie jego rekordu firmy, aby zwiększyć swoje zyski. [30] W zestawienie do Vanilla Ice stoiska z Beastie Boys, a rap grupa składa się z białego żydowskich nastolatków. The Beastie Boys nie leżą na temat ich klasy średniej i podmiejskie wychowania, i udało się sprzedać miliony rekordów zachowując odniesieniu do hip hop wspólnoty [31].
House of Pain, irlandzki-amerykańskich z członków załogi z Los Angeles i Nowym Jorku, zostały gruntownie asertywny o ich pochodzenie etniczne, w tym materiały z St Patrick's Day Parade w teledysku do pierwszego trafienia jednym Jump Around i nazwisko kontroli prominentnych Irlandzki Amerykanów w ich teksty. Oni także włączyć czas podpisów związane z tradycyjnym irlandzkim muzyki ludowej, takich jak jigs i bębny do ich piosenek-poważne odchylenia od głównego nurtu hip hop, gdzie praktycznie każda piosenka jest wykonywana w 4 / 4 czasu.
Najnowsza główny wyjątek od koloru skóry, tendencja w zwykłych rap jest Eminem, który jest głównie szkockiego pochodzenia, i które dorastało w głównie czarne miasta Detroit. [32] W jego piosenka "White America", Eminem atrybuty jego sprzedaży do jego sukcesu jest łatwiej strawny przez białą publiczność, bo "nie wygląda".
Inne znaczące American Rappers głównie europejskiego godnej obejmować Sage Francis, Paul Wall (która jest 1 / 4 meksykańskie), Emcee Lynx, Mike Shinoda (który jest w połowie japońskiego), El-Producto, Aesop Rock, i wiele innych. Rasy, klasy, i pochodzenie etniczne pozostają czołowych tematów w muzyce hip hop w ogóle, bez względu na rasę. Emcee Lynx jest godne uwagi, w szczególności dla rozwiązania tych problemów z wyraźnie antyrasistowskich i anty-imperialistycznej perspektywy jego muzykę, a odnoszenie swoich szkockich i irlandzkich dziedzictwa jako punkt dumy.
Pomimo faktu, że większość amerykańskich rap artystów w głównym nurcie są czarne, niektóre statystyki wskazują, że większość hip hop rekord nabywców są białe, odzwierciedlając demografii i ekonomii. Według muzykologów Arthur Kempton, "Dziś 70 procent hip-hop jest zakupione przez białych dzieci" [33]. Boots Riley krytykował te dane, podkreślając, że tylko SoundScan sprzedaż, które wyłączają mama i pop rekord sklepach znajduje się w większości czarno-Latino okolic że głównym muzyki łańcuchów zwykle unikać, a co za tym idzie dramatycznie underrepresents liczby sprzedaży dokonanej w takich społeczności.
Według politycznych raper Syjonem Zion I społecznie świadomego hip hop w szczególności posiada większość białych publiczności: "... tak wielu czarnych ludzi nie chce słuchać. Domagają się, że bandyta gówno." Oprócz Syjonu, kilka innych podziemnych Rappers takich jak Boots Riley The Coup, sprawozdania prawie wszystkie białe publiczności. [34]
Płeć i seksualność
Prawie wszystkie popularne Rappers identyfikacji siebie jako heteroseksualnych. A niechęć do homoseksualistów jest powszechne w kulturze hip hop, jak to jest użycie słowa "faggot." [Cytowania potrzebne] Niektóre heteroseksualnych Rappers, takich jak Kanye West, wypowiadają się przeciwko homofobii tematów, które są powszechne w muzyce rap. [ 35]
Chociaż większość Rappers są mężczyźni, pojawiło się wiele kobiet rap gwiazdy, w tym Lauryn Hill, MC Lyte, Lil 'Kim, Missy Elliott, Queen Latifah, Da Brat, Eve, Trina, Khia, Foxy Brown, i Lisa Lopes z TLC.
Instrumenty pochodne i wpływ
W całej historii hip hop, new style i gatunki muzyczne rozwinęły zawierających Rapping. Ty i gatunki, takie jak rapcore (rock / metal / punk z rapped wokal) i hip house doprowadziły z fuzji rap i innych stylów. Wiele popularnych gatunków muzycznych z naciskiem na perkusję Rapping mają zawarte w pewnym momencie, czy to disco (DJ Hollywood), Jazz (Gang Starr), nowa fala (Blondie), funk (Fatback Band), współczesny R & B (Mary J. Blige) , Reggaeton (Daddy Yankee), a nawet japońskiej muzyki tanecznej, takie jak (Soul'd Out). UK garage muzyką zaczęła się w coraz większym stopniu koncentrować się na Rappers w nowym subgenre zwane brud, pionierem i spopularyzowana przez MC Dizzee Rascal. Zwiększona popularność z muzyką wykazało więcej UK Rappers się do Ameryki, jak również zwiedzanie tam, takie jak Sway DaSafo ewentualnie podpisanie z Akon etykiecie Konvict. Hyphy jest najnowszy z tych firm typu spin-off. Styl powstał w Oakland Kalifornia i krajowych uwagę zdobyte w 2006 r., zaczynając od E-40 album My Ghetto Report Card. [Cytowania potrzebne] Jest cechuje spowolnione-down atonalny wokal z Instrumentals że ciężko pożyczyć od sceny hip hop i teksty wyśrodkowany w sprawie nielegalnych wyścigów ulicznych i samochód kultury. Innym Oakland, California grupy Beltaine's Fire, niedawno zdobyte uwagę ich Celtic syntezy dźwięku, które mieszanki hip hop beats z celtyckie melodie. W odróżnieniu od większości artystów hip hop, wszystko ich muzyka jest wykonywana na żywo, bez próbek, syntezatory, czy bęben maszyny, rysunek porównania do The Roots i Rage Against the Machine.
Bhangra, powszechnie popularne style muzyki z Delhi (Indie) zostały zmieszane wiele razy reggae i hip hop music. Najbardziej popularne piosenki z tego gatunku w Stanach Zjednoczonych była "Mundian do Bach Ke" lub "Beware the Boys" przez Panjabi MC i Jay-Z. Chociaż "Mundian Aby Bach Ke" została wydana wcześniej, mieszanie z Jay-Z spopularyzowali gatunku dalej.
0 komentarze:
Prześlij komentarz