Tapety Anime

"Anime" przekierowuje tutaj. Do oleo-żywiczne, patrz Anime (oleo-żywicy). 

Anime (アニメ? Pobranego połowie japońskiej wymowy "animacji", wymawiane [anime] listen (help info) w języku japońskim, ale zazwyczaj wymawiane / ænɪmeɪ / lub / ænɪmə / w języku angielskim) jest animacja w Japonii i uznane być "Japanese Animation" w pozostałej części świata [1]. anime pochodzi z około 1917 roku. [2] 

Anime, oprócz manga (japoński komiks), jest niezwykle popularna w Japonii i znane na całym świecie. Anime jest uważane za formę ograniczonego animacji. Anime może zostać zwolnione albo przez nadawanie telewizyjne lub wydane bezpośrednio na wideo, w którym to przypadku jest często nazywany OVA lub OAV (Original Video Animation). 

Anime może być ręcznie rysowane lub komputera animowany. Jest on używany w seriali telewizyjnych, filmów, wideo, gry wideo, reklamy i internetu opartego uwolnień i stanowi większość, jeśli nie wszystkie gatunki z fiction.Contents [ukryj] 
1 Historia 
2 Terminologia 
Word 2.1 Wykorzystanie 
2.2 Synonimy 
3 wizualne cechy 
3.1 Charakter projektowania 
3,2 technice animacji 
4 Dystrybucja 
5 Wpływ na świat kultury 
6 Anime i amerykańskiej publiczności 
7 Zobacz też 
7.1 Inne 
8 Odsyłacze 
9 Linki zewnętrzne 


Historia 
Główny artykuł: Historia anime 
  
Zrzut ekranu z Momotaro's Divine Morza Warriors (1944), pierwszy pełnometrażowy anime filmu. 

Anime rozpoczął na początku 20. wieku, kiedy japońskich filmowców eksperymentowali z technikami animacji, które były badane we Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Rosji. [3] Najstarsze znane anime w istnienia był pokazywany w 1917 roku - dwóch minut wideo o samuraj próbuje przetestować nowy miecz w jego cel, tylko cierpi porażki. [4] 

Do 1930s, animacja stała alternatywnego formatu opowiadanie porównaniu do słabo żywo działania przemysłu w Japonii. Inaczej niż w Stanach Zjednoczonych, na żywo działania przemysłu w Japonii pozostał mały rynek i poniósł z budżetu, lokalizację i odlewania ograniczeń. The lack of Western-looking actors, for example, made it next to impossible to shoot films set in Europe, America, or fantasy worlds that do not naturally involve Japan. Animacja dozwolone artystów do stworzenia wszelkich znaków i ustawienia [5]. 

Sukces Disney's fabularny 1937 Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków wpływem japońskiej animacji. [6] W latach 60, Osamu Tezuka dostosowane i uproszczone Disney wielu technik animacji w celu zmniejszenia kosztów i liczby klatek w produkcji. To miała być środkiem tymczasowym w celu umożliwienia mu produkcję materiału na napięty harmonogram animacji z niedoświadczonych pracowników. 

Podczas 1970s, była fala wzrostu popularności manga, która często później animowany-zwłaszcza Osamu Tezuka, który został nazwany "legenda" [7] i "boga mangi" [8]. [9] Jego praca i innych pionierów w tej dziedzinie, inspirowane cech i gatunków, które są podstawowymi elementami anime dzisiaj. The Giant Robot gatunku (znanego jako "Mecha" poza Japonią), na przykład, miało kształt pod Tezuka, opracowane w ramach gatunku Super Robot Go Nagai i innych, i zrewolucjonizował pod koniec dekady przez Yoshiyuki Tomino który opracował Real Robot gatunku. Robot anime jak i Gundam Macross serii stała instant klasyka w 1980, a robot gatunku anime jest nadal jednym z najczęstszych w Japonii i na świecie dzisiaj. W 1980 anime stały się bardziej akceptowane w główny nurt w Japonii (chociaż mniej niż manga), i doświadczony wzrostu produkcji. Po kilku udanych adaptacji anime na rynkach zamorskich w 1980 anime zyskała akceptację wzrosła w tych rynków w latach 1990 i jeszcze w 2000. 

Terminologia 

W japoński, angielski termin animacji jest napisana w katakana jakアニメーション(animēshon, wymawiane [ɑnime ː ɕoɴ]), a termin anime (アニメ) pojawiły się w 1970s jako skrót, choć niektórzy twierdzą, że w skróconej słowo jest w oparciu o francuskie słowo dessin anime. [3] [10] Zarówno oryginał i skróconej formy są ważne i wymiennych w języku japońskim, ale krótszy formularz jest powszechnie używany. 

Wymowy anime w języku japońskim, ɑnime, różni się znacznie od standardu angielski IPA: / ænɪmeɪ /, które mają różne samogłoski i stres. (W języku japońskim każdy musi wykonuje równe stresu.) Podobnie jak w kilku innych japońskich słów, takich jak sake, Pokémon i Kobo Abe, anime anime jest czasem napisane w języku angielskim (w języku francuskim), z ostrym akcentem na ostatnie e do cue czytelnika, że pismo jest wyraźny, a nie wypowiada się można było oczekiwać w języku angielskim. Jednakże ten akcent nie pojawiać się w żadnej powszechnie stosowany system romanized japoński i nie jest wystarczająco częste stosowanie zostało uznane przez Oxford English Dictionary. 

Słowo użytkowania 

W Japonii termin nie określa animacji's narodu pochodzenia lub stylu, zamiast tego jest wykorzystywana jako koc termin odnosi się do wszystkich form animacji z całego świata. [11] [12] w języku angielskim, słownik źródła określają anime jako "Japoński styl ruchu obraz animacji" lub "styl animacji opracowane w Japonii". [13] Non-japoński prace pożyczyć od stylizacji anime powszechnie określany jest jako "anime-wpływem animacji", ale to nie jest niczym niezwykłym dla widzów, którzy nie znają kraj pochodzenia tych materiałów odnieść do niej po prostu jako "anime". Niektóre prace są koprodukcje z innymi japońskich firm, takich jak większość tradycyjnie animowany Rankin / Bass utworów, z Cartoon Network i produkcyjne IG IGPX lub serii Oban Star-Racers, które mogą lub nie mogą być uznane anime przez różnych widzów. 

W języku angielskim, anime może być stosowany jako wspólny rzeczownik ( "Czy oglądać anime?") Lub jako przymiotnik suppletive ( "The Guyver anime różni się od filmu Guyver"). Może być również wykorzystany jako masa rzeczownik, np. "Ile ty anime zbierane?", Choć jest czasem błędnie pluralized jako animes powodu języku japońskim brak gramatyczne numer [14]. 

Synonimy 

Anime jest czasami określane jako Japanimation, ale termin ten spadł do użycia [15]. Japanimation widział najbardziej wykorzystania podczas 1970s and 1980s, ale supplanted przez anime w połowie lat 1990 jako materiał stał się szerzej znany w języku angielskim, speaking countries. [16] Na ogół, termin pojawia się jedynie w nostalgicznym kontekście. [16] Mimo że termin powstał poza Japonią nawiązać do animacji importowane z Japonii, jest obecnie stosowany głównie w Japonii, odnieść się do krajowego animacji; anime, ponieważ nie identyfikują kraj pochodzenia w języku japońskim zwyczajem, Japanimation jest używany do odróżnienia Japoński pracy w stosunku do reszty świata. [16] 

W Japonii manga może dodatkowo odnosi się do obu animacji i komiksów (choć wykorzystania manga nawiązać do animacji jest najczęściej ograniczony do nie-fanów). [Potrzebne cytowania] Wśród anglojęzycznych, manga ma zwykle surowsze rozumieniu "Japoński komiks" . [potrzebne cytowania] Alternatywny wyjaśnieniem jest to, że ze względu na wagi Manga Rozrywka, dystrybutor anime na rynki USA i Wielkiej Brytanii. Ponieważ Manga Entertainment powstała w Wielkiej Brytanii używania terminu jest poza Japonią. [Potrzebne cytowania] Określenie "animanga" zostało użyte w celu wspólnie odnosić się do anime i mangi, choć jest to również termin oznaczający komiks wyprodukowane z ceļš animacji. 

Visual cech tej sekcji jest w potrzebie uwagi od eksperta w tej sprawie. Wikiprojekt Anime i manga i anime i mangi portalu może być w stanie pomóc zatrudnić jednego. (Marzec 2008) 

  
Przedstawiciel stylów 1980 i 2000 sztuki anime. 
  
Przykładem szerokiego zakresu stylów rysowania anime może przyjąć. 

Anime jest powszechnie określane jako formy artystycznej. [17] Jako medium wizualne, to oczywiście kładzie duży nacisk na wizualną stylów. Style mogą się różnić w zależności od artysty do artysty lub studia do studia. Niektóre tytuły korzystają z wspólnej stylizacja: FLCL, na przykład, znana jest jego naturalnym, przesadnej stylizacji. W przeciwieństwie do tytułów takich jak Tylko wczoraj lub Jin-Roh podjąć znacznie bardziej realistyczne podejście, zawierające kilka stylistycznych exaggerations. 

Mimo różnych nazwach i różnych artystów mają własne style artystyczne, wiele elementów stylistycznych, które stały się tak powszechne, w taki sposób, że są one opisane jako ostateczne z anime w ogóle. Jednakże nie oznacza to, że wszystkie nowoczesne anime dzielić jeden ścisłe, sztuka wspólnego stylu. Wiele anime mają bardzo różne style sztuki od co powszechnie nazywane jest "anime style", ale fani nadal używać słowa "anime" odnieść się do tych tytułów. Ogólnie rzecz biorąc, najbardziej rozpowszechnioną formą anime rysunki są "przesadzone cechy fizyczne, takie jak duże oczy, duże włosy i wydłużone kończyny i dramatycznie ... mowy kształcie bańki, prędkość linii i dźwiękonaśladowczy, wykrzyknikowy typografii." [18] 

Wpływów japońskich kaligrafii i malarstwa japońskiego również scharakteryzować liniowe właściwości stylu anime. Runda Ink szczotka tradycyjnie wykorzystywane do pisania Kanji oraz malarstwa tworzy skoku bardzo różne grubości. 

Anime również skłania do pożyczania manga wiele elementów z tym tekstem w tle, i zaciągania panelu układów z manga również. Na przykład otwarcie może zatrudnić manga panele opowiedzieć historię lub udramatyzować punktu na humorystyczny efekt. Jest to najlepszy efekt w postaci anime Kare Kano. 

Charakter design neutralności tej sekcji jest kwestionowana. 
Prosimy zapoznać się z dyskusji na temat rozmów strony. (Maj 2008) 
Proszę nie usuwać tej wiadomości dopóki spór nie zostanie rozwiązany. 


Ciało emulowanego w proporcjach anime pochodzi z proporcje ludzkiego ciała. Wysokość głowy jest traktowane jako jednostki podstawowej proporcji. Szef wysokość może różnić się tak długo, jak w pozostałej części ciała jest proporcjonalna. Większość anime znaków około siedmiu do ośmiu szefów talowego i ekstremalnych wysokościach są ustawione około dziewięć głów talowego. [19] 

Zmian proporcji można modded. Super zdeformowane znaki funkcja nie proporcjonalnie małe ciała w stosunku do głowy. Czasami konkretne części ciała, jak nogi są skrócony lub wydłużony do dodaje nacisk. Przeważnie super zdeformowane postacie są dwa do czterech szefów talowego. Niektóre anime działa jak Crayon Shin-chan całkowicie pominąć te proporcje. To wystarczy na takim poziomie, że przypomina Western rysunkowy. Do przesady, niektóre funkcje ciała zwiększa się proporcjonalnie. [19] 

Wspólne podejście jest duże oczy styl wyciągnąć wiele anime i mangi znaków. Osamu Tezuka był inspirowany przez wyolbrzymione cechy amerykańskich filmów rysunkowych, takich jak Betty Boop, Mickey Mouse i Disney's Bambi. [3] [20] stwierdził, że Tezuka duże oczy jego stylu dozwolone znaki pokazują wyraźnie emocji. Gdy Tezuka rozpoczął rysowania Ribbon nie Kisziego, pierwsza manga specjalnie skierowane do młodych dziewcząt, Tezuka dalszych zawyżona wielkość znaków "oczy. Rzeczywiście, dzięki Ribbon nie Kisziego, Tezuka ustawić stylistycznych szablon później shojo artystów tendencję do naśladowania. 

Coloring dodaje się do oczu, zwłaszcza rogówki, a niektóre głębokości. Głębokość jest osiągnięty poprzez zastosowanie zmiennej koloru cieniowania. Generalnie mieszanka światła cienia, sygnał koloru i ciemnym odcieniu jest używany. [21] [22] antropologiem kultury Matt Thorn twierdzi, że japoński animatorów i publiczność nie postrzegają takie stylizowane oczy jak z natury mniej lub bardziej obcych. [ 5] 

Jednak nie wszystkie anime mają duże oczy. Na przykład Hayao Miyazaki znany jest nie duże oczy i posiadający realistyczne kolory włosów na jego znaków. [23] Oprócz wielu innych produkcjach również były znane używać mniejszych oczy. Projekt zmierza do bardziej podobne do tradycyjnej sztuki japońskiej. Niektóre znaki mają jeszcze mniejsze oczy, proste czarne punkty, gdzie są wykorzystywane. 

Szeroką gamę twarzy wyrażenia są używane przez znaków oznaczający nastrojów i myśli. [24] Anime wykorzystuje inny zestaw wyrazu twarzy w stosunku do zachodnich animacji. 

Inne elementy stylistyczne są także, często w komediową anime, znaki, które są zaszokowani lub zdziwienie będzie wykonać "twarz winy", w którym wyświetlacz bardzo przesadzone wypowiedzi. Angry znaki mogą demonstrują "żyły" lub "stressmark" efekt, jeżeli linie reprezentujące wybrzuszenia żył pojawią się na jego czole. Angry kobiet czasami wezwać jeden z młotka i nigdzie strajku ktoś z nim, co prowadzi do pojęcia Hammerspace fizyki i animowanych. Mężczyzna znaków opracuje krwawe nosa wokół kobiet miłość interesów (zwykle do wskazania pobudzenia, oparte na babskie gadanie). [25] zażenowana znaków albo stworzenia ogromnego potu-drop (który stał się jednym z najbardziej uznanych powszechnie stereotyp Motywy anime) lub stworzyć widoczny czerwony rumienić pod oczy, zwłaszcza jako objaw tępione romantyczne uczucia. Podczas wspólnych, wykorzystanie twarzy usterek jest opcjonalne. Niektóre anime, zazwyczaj z działek politycznych i innych, bardziej poważnych kwestii, które zrezygnowały z korzystania z twarzy usterek, takich jak Gundam Wing i Teknoman. 

Technice animacji 
Główne artykułu: Animacja 

Jak każdy animacji, produkcja procesów storyboarding, działając głosu, charakter projektu, cel produkcji itd. nadal obowiązują. Z usprawnień w technologii komputerowej, animacji komputerowej zwiększonej wydajności całego procesu produkcji. 

Anime jest często traktowane jako forma ograniczonego animacji. Oznacza to, że stylistycznie, nawet w większych produkcjach konwencji ograniczonego animacji są wykorzystywane do głupiego oka do myślenia istnieje więcej niż ruch istnieje [3]. Wiele z technik stosowanych składa się z redukcji kosztów działania podczas pracy w ramach zestawu budżetu. 

Anime sceny kłaść nacisk na osiągnięcie trójwymiarowego poglądów. Tła przedstawiają sceny "atmosfery. [3] Na przykład, anime często kładzie nacisk na zmianę pór roku, jak to widać w wielu anime, takich jak Tenchi Muyo!. Czasami rzeczywiste ustawienia zostały powielona w anime. W tła dla Melancholy of Haruhi Suzumiya oparte są na różnych miejscach wewnątrz przedmieście Nishinomiya, Hyogo, Japonia. [26] 

Kamery, ruchu kamery, oświetlenia i odgrywają ważną rolę w scenach. Reżyserzy często mają swobodę określania kąt widzenia dla sceny, w szczególności dotyczące tła. Ponadto, kamery pokazują perspektywy [27]. Dyrektorów może również wybrać kamerę w obrębie kinematografii, takie jak płukanie, powiększanie, zbliżenie twarzy i panoramiczne. [28] 

Znaczna większość anime jest tradycyjna animacja, która pozwala na lepszy podział pracy, stanowią stanowią podejście i sprawdzanie rysunki, zanim zostaną one shot uprzywilejowanych przez przemysł. [29] Inne media są w większości przypadków ogranicza się do samodzielnie wykonanych krótkich filmów, [30] których przykłady są sylwetka i inne wyłączenia animacji Noburo Ofuji, [29] [31] stop motion lalkowych animacji Tadahito Mochinaga, Kihachirō Kawamoto [32] i Tomoyasu Murata [33] i animacja komputerowa z Satoshi Tomioka [34] (najbardziej znany Usavich [35]). 

Dystrybucja 
Zobacz także: Anime licencji 

Chociaż anime miał wpisane rynkach poza Japonią w latach 1960, to zwiększył się jako poważna kulturalnej wywozu podczas jego ekspansji na rynku w okresie lat 1990 i 1980. W anime rynku Stanów Zjednoczonych tylko "wartości około 4,35 miliardów dolarów, zgodnie z Japonia Organizacja Handlu Zagranicznego". [36] Anime została również komercyjny sukces w Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej, gdzie anime stało się jeszcze bardziej, niż głównego nurtu w Stanach Zjednoczonych. Na przykład, Saint Seiya gier została wydana w Europie ze względu na popularność show nawet lata po serii został wyłączony powietrzu. 

Anime spółek dystrybucyjnych obchodzić licencjonowania i dystrybucji anime poza Japonią. Licensed anime jest modyfikowana przez dystrybutorów poprzez dubbingu w języku kraju i dodanie napisów na język japoński język utworu. Używanie podobnych globalnej dystrybucji jako wzór Hollywood, świat jest podzielony na pięć regionów. 

Niektóre edycja odniesień kulturowych może wystąpić do lepiej odniesienia do braku kultury japońskiej. [37] Niektóre firmy mogą usunąć wszelkie zastrzeżenia treści, zgodnie z prawem krajowym. Ten proces redakcji był znacznie bardziej powszechne w przeszłości (np. Robotech), ale jej stosowanie zmniejszyło się z powodu popytu na anime w jego pierwotnej formie. Ten "lekki dotyk" podejście do lokalizacji ma Faworyzowane widzów dawniej nieobeznani z anime. Stosowanie takich metod jest oczywista przez sukcesu Naruto i Cartoon Network's Adult Swim programowania bloku, które zatrudniają drobnych zmian. [Potrzebne cytowania] 

Wraz z nadejściem DVD, można było zawierać wiele utworów w języku prostego produktu. Taka sytuacja nie miała miejsca z kasety VHS, w której odrębne VHS mediów zostały wykorzystane i przy każdej kasety VHS cenach tych samych jako jeden DVD. W świetle dotyku "podejście stosuje się również do wydań DVD, ponieważ często zawierają zarówno dubbed audio i oryginalny japoński audio z napisami, zazwyczaj unedited. Anime edited dla telewizji zwykle wydana na DVD "uncut", wszystkie sceny nienaruszone. 

Sieci telewizji regularnie nadawane anime programowania. W Japonii, dużych krajowych sieciach telewizyjnych, takich jak telewizja Tokio nadawane anime regularnie. Mniejsze stacje regionalne nadawane anime na UHF. W Stanach Zjednoczonych, telewizję kablową kanały, takie jak Cartoon Network, Disney, Sci-Fi i innych poświęcić część swoich czasowych do anime. Niektóre działania, takie jak Anime Network i Funimation kanału, szczególnie pokaż anime. Sony opartej Animax Jetix i Disney's kanał anime nadawane w wielu krajach na świecie. AnimeCentral wyłącznie transmisje anime w Wielkiej Brytanii. 

Mimo że jest to naruszenie praw autorskich w wielu krajach, niektórzy fani dodać napisy do anime na własną rękę. Są one rozprowadzane jako Fansubs. Etyczne implikacje produkcją, dystrybucją, lub oglądania Fansubs są tematy dużo kontrowersji fansub grupami, nawet gdy nie korzystają z ich działalności. Po serii został licencjonowany poza Japonią, fansub grupach często zaprzestać dystrybucji ich prac. W jednym przypadku, Media Factory Włączone wniosek, że nie Fansubs ich być materiał, który był przestrzegany przez fansub społeczności. [38] W innym przypadku, Bandai specjalnie podziękował fansubbers na ich rolę w pomaganiu, aby Melancholy of Haruhi Suzumiya popularnych w w anglojęzycznym świecie. [39] 

Internet odgrywa znaczącą rolę w ekspozycji anime poza Japonią. Przed 1990 roku anime miał ograniczoną ekspozycją poza granicami Japonii. Przypadkowo, jak popularność Internetu wzrosła, podobnie zainteresowanie anime. Znaczna część z fandomu anime wzrosła za pośrednictwem Internetu. Połączenie internetowe społeczności i zwiększenie kwoty anime materiału, z wideo do obrazów, pomogły pobudzić wzrost fandomu. [40] W Internecie zyskał szerszego wykorzystania Internet reklam wzrosła z 1,6 miliardów jenów ponad 180 miliardów jenów w latach 1995 i 2005. [41] 

Wpływ na świat kultury 

Anime stała się komercyjnym zyskiem w krajach zachodnich już komercyjnie udanych adaptacji anime zachodnich, takich jak Astro Boy, wykazały. [42] Fenomenalny sukces Nintendo jest wiele miliardów dolarów Pokémon franchisingu [43] została w znacznym stopniu pomogły przez spin-off anime, że pierwsza emisja w końcu 1990 roku nadal działa na całym świecie do dziś. Czyniąc tak, anime poczyniła znaczący wpływ na kulturę Zachodu. Od 19 wieku, wiele Zachodu wyraziły szczególne zainteresowanie w kierunku Japonii. Anime znacznie bardziej narażone Zachodu z kulturą Japonii. Oprócz anime, inne aspekty kultury japońskiej wzrosła popularność. [44] Na całym świecie liczba osób studiujących wzrosła japoński. W 1984 r. japoński językowe Test został opracowany w celu zaspokojenia rosnącego popytu. [45] Anime-wpływem animacji nie odnosi się do japońskich dzieł animacji emulują wizualnego stylu anime. [46] Większość z tych prac są tworzone przez studia w Stanów Zjednoczonych, Europy i spoza Azji japoński, a oni na ogół zawierają stylizations, metod i anime Gags opisane w fizyce, jak w przypadku Avatar: The Last Airbender. Często zdarza się, że produkcja załóg albo są fanów anime lub są wymagane w celu wyświetlenia anime. [47] Niektórzy twórcy cytują anime jako źródło inspiracji z własnych szeregów. [48] [49] Ponadto, francuski produkcji zespołu Oban Star-Racers przeniósł się do Tokio, aby współpracować z japońskiej produkcji zespół z Hal Film Maker. [50] Krytycy i ogólne anime fanbase nie uważają ich za anime. [51] 

Niektóre amerykańskie animowanych seriali telewizyjnych są wyróżniane anime styling z zamiarem satyrycznych, np. South Park (z "Chinpokomon" i "Good Times z broni"). South Park ma widocznych styl rysunku, który był sam w parodied "Brittle Bullet", piątym epizodzie z anime FLCL, wydała kilka miesięcy po "Chinpokomon" antenie. Ten intencyjny w sprawie satirizing anime jest skocznia narciarska dla podstawowych założeniem Kappa Mikey, a Nicktoons Network oryginalnych animowanych. Nawet clichés zwykle w anime są parodied w serii, takie jak Perfect Hair Forever. Anime konwencji zaczął pojawiać się na początku 1990 roku w czasie boomu Anime, począwszy od Anime Expo, Animethon, Otakon i Jacon. Obecnie anime konwencji corocznie odbywają się w różnych miastach na terenie Ameryki, Azji i Europy. [52] Wiele osób uczestniczy w cosplay, gdzie ubierać się jak anime znaków. Ponadto goście z Japonii, począwszy od artystów, reżyserów i grup muzycznych są zaproszeni. Oprócz konwencji anime, anime kluby stały się powszechne w kolegiów, szkół i ośrodków, jako społeczność była publicznie wykazują anime, jak również poszerzenie Japoński zrozumienia. [53] 

Anime i amerykańskiej publiczności 

W japońskich otaku termin jest stosowany w Ameryce jako warunek dla fanów anime, zwłaszcza te obsesyjne. Negatywne konotacje związane ze słowem w Japonii zostały utracone w kontekście amerykańskim, gdzie zamiast connotes pychę fanów. Tylko w ostatnich dziesięciu lat i tak nie było bardziej dorywczo widzów poza poświęcone otaku wentylatora podstawy, które mogą być przypisane do wysoko technologicznego. Ponadto, jak pokazuje Pokémon i Dragon Ball Z przewidziane kluczową wprowadzenie w konwencji anime, animacja metod Shinto i wpływa na wiele amerykańskich dzieci. Bo anime jest w dużym stopniu przez starożytnych japońskich mitów często wynikających z animistic charakter kultu Shinto, większość amerykańskich odbiorców nie przyzwyczajony do anime są całkowicie nieznanych do tych tekstów zagranicznych i celnych. Na przykład, przeciętny amerykański oglądania żywych działania TV Hercules nie będą obcy do greckich mitów i legend, jest ona oparta na, podczas gdy ta sama osoba ogląda show Tenchi Muyo może nie zrozumieć, że lina pofałdowany owinięta "miejsca drzew "są pod wpływem starożytnej legendy Amaterasu i Susano. [54] 

Ważne jest także, aby pamiętać, że świat zachodni porzucili swoje starożytnych pogańskich wierzeń w średniowieczu, że Shinto pozostawała stosunkowo niezmienionym poziomie w nowoczesnym japońskiej kultury. Z tego powodu, Shinto był w stanie dostarczyć ponad osiem milionów bóstw i otaczającego ich folkloru dla twórców anime wykorzystać. Japoński odbiorców jest zatem bardziej świadomi tych wpływów Shinto ponieważ istnieją w całej japońskim społeczeństwie. American media creators are often confined with the most popular or basic myths to draw upon, like Adam and Eve.[55] These cultural gaps limit anime's potential impact on its foreign audience, but as anime integrates into American pop-culture the newer generations will bardziej dostosowaną do konwencji anime i ideałów za Shinto. 

Zobacz także Wyszukaj w anime 
Wikisłownik, wolny słownika. 
Wikicytaty posiada kolekcję cytatów związanych z: Anime 
Anime i Manga portalu 

Anime przemysłu 
Animowana kreskówka 
Wikt: Słowniczek: japońskiego filmu warunki kredytu 
Original video animation 
Q-Version 
Seiyū 

Inny 
Lista firm anime 
Wykaz konwencji anime 
Lista anime przez epizod liczyć (na długo działa serii) 
Lista anime theatrically wydana w Ameryce 

Referencje 
^ "Www.merriam-webster.com/dictionary/anime". 
^ "Stare anime odkryli, przywrócone," Daily Yomiuri Online. 28 marzec 2008. 
^ ABCDE Schodt, Frederik L. (Reprint edition (18 sierpień, 1997)). Manga! Manga!: The World of Japanese Comics. Tokio, Japonia: Kodansha International. ISBN ISBN 0-87011-752-1. 
^ "Japonia najstarszych filmów animowanych" ImprintTALK. 31 marzec 2008; "Historyczne 91-letni anime odkrył w Osace. HDR Japonii. 2008-03-30. ĹąrĂłdĹ na 2008-05-12. 
^ A b "Czy Manga Postacie Look" Białej "?". ĹąrĂłdĹ na 11 grudzień 2005. 
^ "A Brief History of Anime". Michael O'Connell, Otakon 1999 Program Book. 1999. ĹąrĂłdĹ na 2007-09-11. 
^ Ohara, Atsushi; Asahi Shimbun (11 maj 2006). "5 sztuk brakuje manga przez Osamu Tezuka w USA". Asahi.com. Zarchiwizowane z oryginalnego na 2006-05-20. ĹąrĂłdĹ na 2006-08-29. 
^ "Dr Osamu Tezuka. W Anime Encyklopedia. W Anime Café. 2000-03-14. ĹąrĂłdĹ na 2006-08-29. 
^ Gravett, Paul (2003). "Osamu Tezuka: Bóg Manga". ĹąrĂłdĹ na 2006-08-29. 
^ "Etymologia Słownik referencyjny: Anime". Etymonline. ĹąrĂłdĹ na 2007-09-13. 
^ "Co to jest Anime?". Lesley Aeschliman. Bellaonline. ĹąrĂłdĹ na 2007-10-28. 
^ "Tezuka: The Marvel z Manga - Edukacja Kit" (pdf). Galeria Sztuki Nowej Południowej Walii. 2007. ĹąrĂłdĹ na 2007-10-28. 
^ "Anime Słownik Definicja". Dictionary.com. ĹąrĂłdĹ na 2006-10-09. 
^ American Heritage Dictionary, 4th ed.; Dictionary.com pełnej (v 1.1). 
^ "ANN: Japanimation". Anime News Network. ĹąrĂłdĹ na 2007-11-11. 
^ A b c Patten, Fred (2004). Oglądanie Anime, Manga Reading: 25 Years of Eseje i gości. Stone Bridge Press. ISBN 1880656922. 
^ "John Zapytaj: Czy Japoński Przeglądający Traktuj Anime Pokazuje jak Fads?". Zapytaj John. AnimeNation. 2006-04-07. ĹąrĂłdĹ na 2008-01-23. 
^ Japonia Times dostęp 6 lutego 2008. 
^ A b "Body Proportion". Akemi's Anime World. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-16. 
^ Schodt, Frederik L. (1996). Dreamland Japonia: Pisma na nowoczesnych Manga. Berkeley, California: Stone Bridge Press. ISBN 1-8806562-3-X. 
^ "Podstawowe Anime Eye Tutorial". Centi, Biorust.com. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-22. 
^ "Jak kolor oczu anime (YouTube)". Carlus. 2007-06-06. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-22. 
^ Poitras, Gilles (1998). Anime Companion. Berkeley, California: Stone Bridge Press. ISBN ISBN 1-880656-32-9. 
^ "Manga Samouczki: emocjonalne wyrazu". Rio. ĹąrĂłdĹ na 2008-08-22. 
^ University of Michigan Animae Project (bieżący). "Emotional Ikonografia w Animae". 
^ "Źródła zdjęć do rzeczywistych miejsc". ĹąrĂłdĹ na 2007-01-25. 
^ "Anime procesu produkcji - film fabularny". PRODUKCJA I.G. 2000. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-27. 
^ "Kinematografii: Looping Animetion i Techniki". Zrozumienie anime. 1999. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-29. 
^ Ab Jouvanceau, Pierre; Clare Kitson (tłumacz) (2004). Sylwetka Filmowej. Genua: Le Mani. pp. 103,. ISBN 88-8012-299-1. 
^ Sharp, Jasper (2003). "Beyond Anime: A Brief Guide to Experimental Japanese Animation". Midnight oka. ĹąrĂłdĹ na 2008-07-21. 
^ "Tribute to Noburo Ofuji" (PDF). Do źródła Anime: Japanese Animation. Cinémathèque québécoise. 2008. ĹąrĂłdĹ na 2008-07-21. 
^ Sharp, Jasper (2004). "Wywiad z Kihachirō Kawamoto". Midnight oka. ĹąrĂłdĹ na 2008-07-21. 
^ Hotes, Catherine (2008). "Tomoyasu Murata i Spółka". Midnight oka. ĹąrĂłdĹ na 2008-07-21. 
^ Walters, Helen (2004). Animation Unlimited: Innowacyjne Short Films Od 1940 roku. London: Laurence King. ISBN 18-5669-346-5. 
^ "Works". KANABAN-Web. Kanaban Grafika. 2008. ĹąrĂłdĹ na 2008-07-21. 
^ "Manga Mania". Bianca Bosker (Wall Street Journal). 2007-08-31. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-31. 
^ "Pokemon Case Study". 
^ "Anxious razy w cartoon podziemnych". CNet. 2005-02-01. ĹąrĂłdĹ na 2007-09-06. 
^ "Przygoda z ASOS Brigade Episode 00: Made by Fani dla kibiców". ĹąrĂłdĹ na 2006-12-23. 
^ "100 Pytania O Anime & Manga Zamorskim". Comipress. 2006-07-20. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-23. 
^ "Free Anime: Dostawcy Bear Straty budować Biznesu". J-Cast Business News. 2005-12-21. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-27. 
^ "Postęp z prawem: Fan dystrybucji, praw autorskich i gwałtownego rozwoju japońskiej animacji". Źródło w 1 maj 2006. 
^ "Pokemon (sic!) Franczyza podejścia 150 milionów sprzedanych gier. PR Newswire. 2005-10-04. ĹąrĂłdĹ na 16 września 2006. 
^ Faiola, Anthony (2003-12-27). "Japan's Empire of Cool". The Washington Post (Washington Post Company): pp. A1. ĹąrĂłdĹ na 17 sierpień 2007. 
^ "Komunikacja JLPT Kwadrat". Japan Foundation. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-17. 
^ "Co to jest anime?". Ann. 2002-07-26. ĹąrĂłdĹ na 2007-08-18. 
^ "SciFi Channel Anime Review". SciFi. ĹąrĂłdĹ na 2006-10-16. 
^ "Aaron McGruder - The boondocks Wywiad". Troy Rogers. UnderGroundOnline. ĹąrĂłdĹ na 2007-10-14. 
^ [1], w dziesięć minut "Megas XLR", 13 październik 2004 
^ "STW firmy tła podsumowanie". 
^ "W jaki sposób powinno być określone słowo Anime?". AnimeNation. 2006-05-15. ĹąrĂłdĹ na 2008-09-26. 
^ "Konwencja Rozkład". AnimeCons. ĹąrĂłdĹ na 2007-09-06. 
^ "Anime osiąga rosnąca popularność wśród studentów Stanford. 
^ Levi, Antonia (1996). Samurai z kosmosu: Zrozumieć japońskiej animacji. Peru, Illinois: Open Court Publishing Company. ISBN 0-8126-9332-9 
^ Levi, Antonia (1996). Samurai z kosmosu: Zrozumieć japońskiej animacji. Peru, Illinois: Open Court Publishing Company. ISBN 0-8126-9332-9 

Linki zewnętrzne 
Anime w Open Directory Project [ukryj] 
v • d • e 
Animacja o tematyce związanej z 

Wg kraju Chiny • Japonia • Korea 
Historia: Kanada • Chiny • Francja • Iran • Japonia • Rosja • Stany Zjednoczone 

Animowane komputerowo roboty filmów animowanych • pełnometrażowe filmy • Filmy oparte na karykatur • Pakiet serii krótkich filmów • • Stop-motion filmów • Telewizja serii 

Tradycyjne techniki animacji • Ograniczona Rotoscoping • • animacja komputerowa animacja • Drawn filmów animowanych • Farba na szkło Pinscreen animacja animacja • • • Sand Pixel sztuki animacji 
Stop motion: Clay animacji (Strata cięte animacji) • wyłączenia animacji (animation Silhouette) • • Wzór graficzny animacja animacja (Idź ruchu) • Object animacji Pixilation • • • Puppetoon animacji Flash • PowerPoint animacji • 

Przemysł Animator (lista animatorów) • Animacja • Listy reżyser animacji festiwalach: międzynarodowym, regionalnym • Lista animacji studia 

Inne Animated Cartoon serii animowanych • • Lista animowany szorty dostępny na DVD • Animowane • Niezależny krótkich animacji animacji dla dorosłych • • • Cartoon Character animacji fizyki

0 komentarze: