Bajki Disneya Tapety

W roku 1983 album Jon Anderson, patrz animacja (album). 


W bouncing ball animacji (poniżej) składa się z 6 ramek. 

Ta animacja porusza się na poziomie 10 klatek na sekundę. 

Animacja jest szybkie wyświetlanie sekwencji obrazów 2-D lub 3-D grafiki lub modelu stanowiska w celu stworzenia iluzji ruchu. Jest to złudzenie optyczne ruchu ze względu na zjawisko trwałości widzenia i mogą być tworzone i wykazać na wiele sposobów. Najczęstszą metodą prezentacji animacji jest w ruchu zdjęcia lub filmu wideo programu, choć wiele innych form prezentowania animacji również istnieją. 

Spis treści [ukryj] 
1 Wczesne Przykłady 
2 Techniki 
2.1 Tradycyjne animacji 
2,2 Stop motion 
2,3 animacji komputerowej 
2.4 Inne techniki animacji 
2.5 Inne techniki i metody 
3 Patrz także 
4 Odniesienia 
5 Lektura 
6 Linki zewnętrzne 


[edytuj] 
Wczesne Przykłady 
Główny artykuł: Historia animacji 
  
Egipcjanin pochówku komory ścienne, około 4000 lat stary, pokazano zapaśników w akcji. Chociaż może to wydawać się podobne do serii animacji rysunki, nie było sposobu wyświetlania obrazów w ruchu. To jednak, wskazuje na zamiar artysty przedstawiające urzędu. 
  
Animowane sekwencje wyścigu koń galopujący. Zdjęć zrobionych przez Eadweard Muybridge, opublikowanych po raz pierwszy w roku 1887 w Filadelfii. Było to kilka lat przed Motion Picture Film został wynalazł. 

Wczesne przykłady próbuje uchwycić zjawisko ruchu rysunek można znaleźć w jaskini paleolitu obrazów, w których zwierzęta są przedstawiani z nóg w nią wiele miejsc, wyraźnie próbuje przekazać postrzeganie urzędu. 

W 5200 roku stary gliniany miskę w Iranie w Shahr-i Sokhta posiada pięć obrazów malowanych kozy wzdłuż boków. Zostało to twierdził, że jest przykładem wczesnej animacji. [1] [2] [3] Jednakże, ponieważ nie istniały urządzeń, aby wyświetlić zdjęcia w ruchu, takich serii zdjęć nie może być nazywany animacji w prawdziwym tego słowa znaczeniu . [4] [5] 

W phenakistoscope, praxinoscope, jak również wspólnych flip book były popularne na początku animacji urządzenia wynalezione w 1800, a chiński zoetrope typu urządzenie zostało wynalezione już w 180 AD. [6] [7] [8] [9] Urządzenia te produkowane ruch z sekwencyjną rysunki za pomocą środków technologicznych, ale tak naprawdę nie animacji rozwijać znacznie dalej, aż nadejściem zdj. 

Nie ma jednej osoby, która może być uważana za "twórca" w sztuce filmowej animacji, jak było kilka osób robi kilka projektów, które mogłyby być uznane różnych rodzajów animacji całym tym samym czasie. 

Georges Méliès był twórcą specjalnych efekt filmów, był na ogół jedną z pierwszych osób, do korzystania z jego technika animacji. Odkrył technikę przez wypadek, który miał zatrzymać kamery kroczącego, aby zmienić coś w scenie, a następnie kontynuować toczenia filmu. Pomysł ten był później znany jako animacji stop-motion. Méliès odkryto przypadkowo, gdy technika ta jego aparat popsuł podczas fotografowania przez jazdy autobusem. Gdy miał stałe kamery, a karawan stało się przechodzącej przez tak Méliès ponownie toczenia filmu, jego wynik był koniec, że udało się dokonać transformacji autobusem do karawan. To był tylko jednym z wielkich autorów do animacji we wczesnych latach. 

Najwcześniejsze życiu stop-motion reklamy Film był krótki angielski Arthura Melbourne-Cooper zwany Mecze: An Appeal (1899). Opracowane na Bryant i maju Matchsticks przedsiębiorstwa, zaangażowanych animacji stop-motion of wired-razem mecze pisania patriotyczne wezwanie do działania na tablicy. 

J. Stuart Blackton był prawdopodobnie pierwszy amerykański reżyser do wykorzystania techniki stop-motion i ręcznie rysowane animacje. Wprowadzony do filmu przez Edisona, on pionierem tych koncepcji na przełomie 20 wieku, z jego prawami autorskimi dzieło pierwszego dnia 1900 roku. Kilka z jego filmów, wśród nich The Enchanted Drawing (1900) i Humorous Phases of Funny Faces (1906) były filmowe wersje Blackton's "błyskawica artysty" rutynowe i użytków zmodyfikowanych wersji Méliès wcześniej techniki stop-motion wprowadza szereg matowy rysunki wydają się poruszać i zmienią się. "Humorous Phases of Funny Faces" jest regularnie wymieniana jako pierwszy prawdziwy film animowany, a Blackton uważany jest za pierwszego prawdziwego animatora. 
  
Fantasmagorie przez Emile Cohl, 1908 

Innym francuskiego artysty, Emile Cohl, rozpoczął rysowania cartoon taśmy filmowej i stworzył w 1908 roku wezwał Fantasmagorie. Film w dużej mierze polegała na Stick Figure poruszają się i napotyka wszelkich Morphing obiektów, takich jak butelki wina, które przekształca się w kwiat. Nie zostały również działy żywych działania, w których animatorem rąk wejdą na scenę. Film został stworzony przez rysunek każdej ramki na papierze, a następnie strzelając każdej klatki na negatywne filmu, który oddał jeden obraz matowy wygląd. To sprawia, Fantasmagorie pierwszy film animowany stworzony przy użyciu co przyszedł być znane jako tradycyjne (rysowane ręcznie) animacji. 

Po sukcesach Blackton i Cohl, wielu innych artystów zaczął eksperymentować z animacją. Jednym z takich artysty był Winsor McCay, udanej gazety karykaturzysta, który stworzył szczegółowe animacje, które są wymagane zespół artystów i żmudnych uwagę na szczegóły. Każda ramka została stworzona na papierze, co zawsze wymaga tła i znaków, które mają być redrawn i animowanych. Wśród McCay najbardziej zauważyć filmów Little Nemo (1911), Gertie w Dinosaur (1914) oraz zatopienia statku Lusitania (1918). 

Produkcja animowanych filmów krótkometrażowych, zazwyczaj określane jako "karykatury", stał się przemysł własnych podczas 1910s, a cartoon szorty były produkowane mają być wyświetlane w kina. Najbardziej udanym początku animacji producenta John Randolph Bray, który wraz z animatorem Earl Hurd, opatentował cel animacji procesu, który zdominował przemysł animacji na resztę dziesięciolecia. 

[edytuj] 
Techniki 

[edytuj] 
Tradycyjna animacja 
  
Przykładem tradycyjnej animacji, animowanych przez konia rotoscoping z Eadweard Muybridge's 19th century zdjęć. 
Główne artykułu: tradycyjny animacji 

(Zwane również cel animacji) Tradycyjne animacji był wykorzystywany w większości filmów animowanych z 20 wieku. Poszczególne klatki z filmu animowanego tradycyjnie są zdjęcia rysunki, które są po raz pierwszy wystawione w formie papierowej. Aby stworzyć iluzję ruchu, każdy rysunek różni się nieco od jednej przed nim. W animatorów "rysunki były odnajdywane lub kserokopiach na przejrzystych Octan arkuszy nazwie ceļš, które są wypełnione z farbami w kolorach lub dźwięki przypisane po stronie przeciwnej linii rysunków. Wypełniony charakter ceļš są fotografowane przez jeden wniosek na jeden obraz filmowy przeciwko malowane tła przez mównicy kamery. 

Tradycyjny proces animacji cel stał się nieaktualny na początku 21. wieku. Dzisiaj, animatorów "rysunki i tła są skanowane do lub wyciągnąć bezpośrednio do systemu komputerowego. Różne programy są wykorzystywane do kolorowych rysunków i symulacji ruchu kamery i efekty. Ostateczna animowany utwór jest wyjście na jeden z kilku dostawy mediów, w tym tradycyjne filmie 35 mm i nowszych nośników, takich jak cyfrowe wideo. W "wygląd" tradycyjnej animacji cel jest nadal zachowana, i charakter animatorów pracy pozostała zasadniczo taka sama w ciągu ostatnich 70 lat. Niektórzy producenci animacji użyto terminu "tradigital", aby opisać cel animacji co sprawia, że szerokie wykorzystanie technologii komputerowych. 

Przykłady tradycyjnie animowanych filmów zawierać Pinokio (Stany Zjednoczone, 1940), Animal Farm (Wielka Brytania, 1954) i Akira (Japonia, 1988). Tradycyjne filmów animowanych, które zostały wyprodukowane za pomocą technologii komputerowych obejmują The Lion King (USA, 1994) Sen do Chihiro no Kamikakushi (spirited Away) (Japonia, 2001) i Les Triplettes de Belleville (2003). 
Pełny animacji odnosi się do procesu produkcji wysokiej jakości tradycyjnie filmów animowanych, które regularnie korzysta szczegółowe rysunki i wiarygodne ruchu. W pełni animowane filmy mogą być wykonane w różnych stylach, z realistycznie zaprojektowane roboty, takie jak te wyprodukowane przez studio Walt Disney, do bardziej "cartoony" style te wyprodukowane przez Warner Bros studio animacji. Wiele z Disney animowany funkcje są przykłady pełne animacji, a nie są Disney utworów takich, jak The Secret of NIMH (USA, 1982), An American Tail (USA, 1986) i The Iron Giant (USA, 1999) 
Limited animacji wymaga użycia mniej szczegółowe i / lub bardziej stylizowane rysunki i metod poruszania się. Zainicjowane przez artystów na amerykańskie studio Productions Zjednoczonych Ameryki, ograniczone animacji mogą być stosowane jako metoda stylizowane wypowiedzi artystycznej, jak Gerald McBoing Boing (USA, 1951), Yellow Submarine (Wielka Brytania, 1968), a wiele z anime produkowane w Japonii. Jego głównym zastosowaniem jednak został w produkcji opłacalne animowany treści medialnych, takich jak telewizja (prace Hanna-Barbera, Filmation i innych animacji studia TV), a później przez Internet (web kreskówek). 
Rotoscoping jest techniką, opatentowana przez Maxa Fleischera w 1917 roku, gdzie animatorów śladu żywej działania ruchu, klatka po klatce. Źródłem filmowe mogą być bezpośrednio skopiowane z aktorów w zarysie animowane rysunki, jak w Lord of the Rings (USA, 1978), wykorzystywany jako podstawa i inspiracja dla animacji, jak w większości filmów Disney, lub wykorzystać w stylizowanej i ekspresyjny sposób, jak w Waking Life (USA, 2001) oraz A Scanner Darkly (USA, 2006). 

[edytuj] 
Stop motion 
Stop-motion animation, używaną do opisu animacji stworzonych przez fizycznie manipulacji świecie rzeczywistym obiektów i fotografując je klatka filmu w czasie, aby stworzyć iluzję ruchu. Istnieje wiele różnych rodzajów animacji stop-motion, zazwyczaj nazwane od rodzaju mediów służy do tworzenia animacji. 
  
A gliny animacji sceny z telewizji komercyjnych. 
Clay animacji lub plastelina animacji często skrótem claymation, wykorzystuje dane z gliny lub podobny materiał kremowej do tworzenia animacji stop-motion. Dane mogą mieć pancerz lub drutu wewnątrz ramki z nich, podobnie jak związane z animacji lalkowych (poniżej), że można manipulować w celu stanowić dane. Alternatywnie, dane mogą być wykonane całkowicie z gliny, takie jak w filmach Bruce Bickford, gdzie gliny stworzeń Morph w różnych kształtach. Przykłady gliny animowany prace obejmują Gumby Show (USA, 1957-1967) Morph szorty (Wielka Brytania, 1977-2000), Wallace i Gromit szorty (Wielka Brytania, 1989 -), Jan Švankmajer's Dialog Wymiary (Czechosłowacja, 1982), The Amazing Mr Bickford (USA, 1987), The Trap Door (Wielka Brytania, 1984). 
Wyłączenia animacji typu stop-motion animation produkowane przez ruchome 2-wymiarowych elementów materiałów takich jak papier lub szmatki. Przykłady obejmują Terry Gilliam's animowanych sekwencji z Monty Python's Flying Circus (Wielka Brytania, 1969-1974); Fantastic Planet (Francja / Czechosłowacja, 1973); Tale of Tales (Rosja, 1979), pilot epizod w serialu TV (a czasami w epizodów ) South Park (USA, 1997). 
Silhouette animacji jest wariantem wyłączenia animacji, w których znaki są podświetlone i widoczne tylko jako sylwetką. Przykłady obejmują The Adventures of Prince Achmed (Weimar Republic, 1926) i książęta i księżniczki (Francja, 2000). 
Graphic animacji wykorzystuje nie ciągnione płaskie wizualne materiały graficzne (fotografie, wycinki z gazet, czasopism, itp.), które czasami są zmanipulowane klatka po klatce, aby stworzyć ruch. Przy innych okazjach, grafika pozostają stacjonarne, a stop-motion kamera zostanie przeniesiona do tworzenia na ekranie działania. 
Model nawiązuje do animacji stop-motion animation utworzona interakcji i istnieje w ramach działania świata żywych. Intercutting, matowego skutki i ekrany podzielone są często stosowane w celu mieszanki stop-motion znaków lub przedmiotów z żywymi aktorami i ustawienia. Przykłady obejmują prace Ray Harryhausen, co widać w filmach takich Jason i Argonauts (1961), a prace Willis O'Brien w filmach takich jak King Kong (1933 film). 
Idź ruchu jest wariant modelu animacji, który używa różnych technik do stworzenia ruchu rozmycie między klatek filmu, która nie występuje w tradycyjnych stop-motion. Technika ta była wymyśloną przez Industrial Light & Magic i Phil Tippett do tworzenia efektów specjalnych sceny do filmu The Empire Strikes Back (1980). 
Obiekt animacji odnosi się do korzystania z regularnej nieożywiony obiektów w animacji stop-motion, w przeciwieństwie do specjalnie utworzonych pozycji. Jednym z przykładów jest obiekt animacji brickfilm, w którym uwzględniono korzystanie z plastikowych zabawek, takich jak budowa bloków LEGO. 
Pixilation wymaga użycia żywego człowieka jako stop motion znaków. Pozwala to na wiele surrealistycznych efektów, w tym zaginięć i reappearances, pozwalając ludziom wydaje slajdów całej ziemi, i inne takie skutki. Przykłady obejmują pixilation sąsiadów Norman McLaren (Kanada, 1952). 
Puppet animacji zwykle wiąże się stop-motion puppet dane interakcji ze sobą skonstruowane w środowisku, w przeciwieństwie do realnego świata interakcji w modelu animacji. Na ogół mają kukiełki twornik wewnątrz nich utrzymać je nadal i stałej, jak również ograniczający je przenieść w szczególności stawów. Przykłady obejmują The Tale of the Fox (Francja, 1937), filmy Jiří Trnka, The Nightmare Before Christmas (USA, 1993) oraz serialach telewizyjnych Robot Chicken (USA, 2005-dzisiaj). 
Puppetoon, utworzonych za pomocą technik opracowanych przez George Pál, są lalek, filmów animowanych, które zazwyczaj używają różnych wersji z lalek dla różnych ramek, a nie tylko jeden istniejących manipulowania lalkowego. 

[edytuj] 
Animacja komputerowa 
  
Krótka animacja gif 
Główne artykułu: animacja komputerowa 

Jak zatrzymać ruch, animacja komputerowa obejmuje różnorodne techniki, wspólną koncepcję, że animacja jest tworzona cyfrowo na komputerze. 
Animacja 2D 
Liczby są tworzone i / lub edytowane na komputerze przy użyciu grafiki 2D bitmapę lub utworzonych oraz edited 2D z wykorzystaniem grafiki wektorowej. Obejmuje to zautomatyzowane komputerowych wersje tradycyjnych technik animacji, takich jak na tweening, Morphing, cebula i oskórowaniu interpolowanych rotoscoping. 
Przykłady: Foster's Home dla Imaginary Friends, Sponge Bob Squarepants, Danny Phantom, El Tigre: The Adventures of Manny Rivera 
Analog animacji komputerowej 
Animacja Flash 
PowerPoint animacji 
Animacja 3D 
Cyfrowe modele manipulowanych przez animatora. W celu manipulowania oczek, to jest dane cyfrowe twornik (rzeźba). Ten proces nazywany jest olinowania. Różne inne techniki mogą być stosowane, takie jak funkcje matematyczne (np. wagi, symulacje cząstek), symulowane futra lub włosów, takie jak ogień i woda i korzystanie z motion capture, aby wymienić tylko kilka. Wiele 3D jest bardzo wiarygodną i są powszechnie stosowane jako efektów specjalnych do ostatnich filmów. 
Przykłady: Toy Story, Shrek, Pocoyo 
Zakresie animacji 3D 
Cel-zacieniowane animacji 
Morph docelowej animacji 
Non-photorealistic utylizacyjnej 
Szkieletowych animacji 
Motion Capture 
Tłum symulacji 

Techniki animacji 2D raczej skoncentrować się na obraz 3D technik manipulacji podczas budowania wirtualnych światów zwykle w których znaki i przenosić obiekty i interakcje. Animacja 3D można tworzyć obrazy, które wydają się prawdziwe dla widza. 

[edytuj] 
Inne techniki animacji 
Drawn filmów animowanych: technika, gdzie materiał jest wytwarzany przez tworzenie obrazów bezpośrednio na filmie akcji, na przykład przez Normana McLarena i Len ług. 
Farba na szkło animacji: technika tworzenia filmów animowanych przez manipulowanie powolne suszenie oleju farby na arkuszach szkła. 
Pinscreen animacji: korzysta z ekranu wypełnione ruchome szpilek, które mogą być przenoszone lub przez naciśnięcie obiekt na ekranie. Ekran świeci z boku, tak że szpilki oddania cieni. Technika ta została wykorzystana do tworzenia filmów animowanych z szeregiem textural skutki trudne do osiągnięcia w przypadku tradycyjnych cel animacji. 
Sand animacji: piasek zostaje przeniesiony na około backlighted lub frontlighted kawałek szkła w celu stworzenia dla każdej klatki filmu animowanego. Stwarza to ciekawy efekt, gdy animowany powodu świetle kontrast. 
Flip book: A flip book (czasami, zwłaszcza w British English, otrzepać książki) to książka z serii zdjęć, które zmieniają się stopniowo od jednej strony do drugiej, tak że kiedy strony się szybko, zdjęcia wydają się ożywiać przez symulację ruchu lub inne zmiany. Flip książek są często ilustrowane książki dla dzieci, ale może być również ukierunkowana na osoby dorosłe i zatrudniają serię zdjęć, a nie rysunki. Flip książki nie zawsze są oddzielne książki, ale mogą być wyświetlane jako dodatkowa funkcja w zwykłych książek lub czasopism, często na stronie rogach. Pakiety oprogramowania i stron internetowych, które są również dostępne cyfrowej konwersji plików wideo do zamówienie klapki książek. 

[edytuj] 
Inne techniki i metody 
Charakter animacji 
Chuckimation 
Multi-sketching 
Efekty specjalne animacji 

[edytuj] 
Zobacz także portal Grafika komputerowa 


Wyszukaj w animacji Wikisłownik, wolny słownika. Wikinews ma podobne wiadomości: Annie Awards dla animacji niedzielę; Wikinews będzie tam 

12 podstawowych zasad animacji 
Animacja dla dorosłych 
Animacja oprogramowania 
Anime 
Art. 
Tradigital sztuki 
Avar (animacja zmienna) 
Wygenerowane komputerowo zdjęcia 
Lista filmów gatunki 
Historia animacji 
Międzynarodowe tournee animacji 
Lista animacji studia 
Lista animowany szorty dostępny na DVD 
Lista tematów Motion Picture 
Motion graphic design 
Slideshow animacji 
Stick figure 
Drut rama modelu

0 komentarze: