Tapety Bajki

Ten artykuł jest o Walt Disney, osoba. W przypadku spółki, założył, zobacz Walt Disney Company. Dla innych zastosowań, patrz Walt Disney (dezambiguacji). Walt Disney 

Urodził się Walter Elias Disney 
5 grudnia 1901 [1] 
Chicago, Illinois 
Zmarł 15 grudzień 1966 (w wieku 65 lat) 
Burbank, Kalifornia 
Zawód Producent filmowy, współzałożyciel firmy The Walt Disney Company, dawniej znany jako Walt Disney Productions 
Współmałżonka (-y) Bounds Lillian (1925-1966) 
[pokaż] 
Nagrody 



Walter Elias Disney (5 grudnia 1901 - 15 grudzień 1966) było wiele Academy Award-winning amerykański producent filmowy, reżyser, scenarzysta, aktor głosowy, animator, przedsiębiorca i filantrop. Disney znana jest jego wpływ w dziedzinie rozrywki w XX wieku. Ponieważ współpraca założyciel (wraz z bratem Roy O. Disney) z Walt Disney Productions, Disney stał się jednym z najbardziej znanych Motion Picture producentów na świecie. Korporacja on współregulacji zasadne, obecnie znany jako The Walt Disney Company, dziś ma roczne przychody w wysokości około 35 miliardów USD. 

Disney jest szczególnie zauważyć za producentem filmowym i popularnym showmanem, jak i innowator w animacji i parku tematycznego projektu. On i jego pracownicy stworzyli liczba na świecie najbardziej znanych fikcyjnych bohaterów, w tym w wielu rozważyć Disney's alter ego, Mickey Mouse. [Potrzebne cytowania] Otrzymał pięćdziesiąt dziewięć nominacji Oscara i zdobyła dwadzieścia sześć Oskary, w tym cztery rekord w jeden rok [2], a więc posiada zapisu dla poszczególnych z najbardziej nagrody i nominacje najbardziej. On także wygrał siedem Emmy Awards. On jest dla imiennik Disneyland i Walt Disney World Resort parków rozrywki w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Francji i Chin. 

Disney zmarł na raka płuc 15 grudnia 1966, na kilka lat przed jego otwarciem Walt Disney World Resort marzenie projektu Florida.Contents [ukryj] 
1 1901-1937: Początki 
1.1 Dzieciństwo 
Teenage 1,2 roku 
1,3 Laugh O'Gram Studio 
1,4 Hollywood 
1.4.1 Alice Comedies 
1.4.2 w Lucky Królik Oswald 
1.4.3 Mickey Mouse 
1.4.4 Silly symfonie 
1.5 Pierwsze Oscara 
1.6 Dzieci 
2 1937-1941: The Golden Age of Animation 
2.1 "Disney's Folly": Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków 
2.2 Golden Age of Animation 
3 1941-1945: W czasie II wojny światowej 
4 1945-1955: Disney na okres powojenny 
4,1 zeznaniu przed Kongresem 
5 1955-1966: parki tematyczne i poza nią 
5,1 Carolwood Pacific Railroad 
5.2 Planowanie Disneyland 
5.3 Rozszerzenie w nowych dziedzinach, 
5.4 Wczesne sukcesy 1960s 
5.5 Plany Disney World i EPCOT 
5,6 Mineral King Ski Resort 
5.7 Śmierć 
6 1967-dziś: Legacy 
6.1 Dalsza wizja 
6.2 Disney rozrywki imperium 
6,3 Disney Animation dziś 
6,4 CalArts 
7 Academy Awards 
8 Inne wyróżnieniem 
9 Zobacz też 
10 Uwagi 
11 References 
12 Dalsza lektura 
13 Linki zewnętrzne 


1901-1937: Początki 

Dzieciństwo 

Walt Disney urodził się w irlandzkim Elias Disney-kanadyjskiej, a jego matka, Flora Call Disney, który był niemiecko-amerykańskiego pochodzenia. [3] Walt Disney's przodkowie wyemigrowali z Gowran, hrabstwo Kilkenny w Irlandii. Arundel Elias Disney, great-grandfather z Walt Disney, urodził się w Kilkenny, Irlandia w 1801 i był potomkiem Hughes i jego syn Robert d'Isigny (Francja), którzy osiedlili się w Anglii z Wilhelma Zdobywcy w 1066 roku. [4]. W d'Isigny rodzina osiedliła się w miejscowości obecnie znany jako Norton Disney, na południe od miasta Lincoln, w hrabstwie Lincolnshire. 

Jego ojciec Elias Disney przeniósł się z Huron County, Ontario do Stanów Zjednoczonych w 1878 roku, dążąc do pierwszego złota w Kalifornii, ale ostatecznie rolnictwa z rodzicami w pobliżu Ellis, Kansas aż do 1884. Pracował dla Union Pacific Railroad żonaty i Flora Wzywajcie 1 styczeń 1888 w Akron, Floryda. Rodzina przeniosła się do Chicago, Illinois w 1890 r., [5], gdzie mieszkał jego brat Robert. [5] W większości jego wczesnym życiu, Robert Elias pomógł finansowo. [5] W 1906 roku, kiedy Walt był cztery, Elias i jego rodzina przeniosła się do gospodarstw, w Marceline, Missouri, [6], gdzie jego brat Roy miał niedawno zakupione rolnych. [6] Chociaż w Marceline, Disney opracowała swoją miłość do rysowania [7]. Jednym z ich sąsiadów, emerytowany lekarz nazwie "Doc" Sherwood , wypłacane mu czerpać zdjęcia Sherwood's konia, Rupert [7]. On również swoją miłość do pociągów w Marceline, które należne jej istnienia do Atchison, Topeka i Santa Fe kolejowe, które prowadził przez miasto. Walt zniweczyłoby mu ucho do torów w przewidywaniu nadchodzących pociągu. [3] Wtedy byłoby szukać jego wujek, inżynier Michael Martin, prowadzenie pociągu. 

W Disneys pozostawały w Marceline za cztery lata [8], przed przejściem do Kansas City w 1911 roku. [9] Nie, Walt i jego siostra Ruth uczestniczyło Benton Grammar School, gdzie spotkał Walter Pfeiffer. W Pfeiffers były miłośników teatru oraz Walt wprowadził do świata wodewil i filmów. Wkrótce Walt wydawał więcej czasu na Pfeiffers "niż w domu. [10] 

Teenage roku 
  
Disney jako kierowca karetki pogotowia podczas wojny światowej 

W 1917, Elias nabytych akcji w O-Zell galaretki fabryki w Chicago i jego rodzina przeniosła tyłu. [11] W upadku, Disney rozpoczął jego student pierwszego roku na McKinley High School i rozpoczął biorąc noc kursy w Art Institute w Chicago. [ 12] Disney stał się cartoonist dla szkoły gazecie. Jego karykatury były bardzo patriotyczne, koncentrując się na wojny światowej Disney wypadło z gimnazjum w wieku lat szesnastu do wstąpienia do wojska, ale armia odrzuciła go, bo był niepełnoletni. [13] 

Po jego odrzucenia z wojska, Walt i jeden z jego przyjaciół postanowiła przyłączyć się do Czerwonego Krzyża. [14] Wkrótce wstąpił do Czerwonego Krzyża, Walt wysłał do Francji na rok, w którym prowadził on karetkę [15]. 

W 1919 r. Walt z nadzieją, że w celu znalezienia pracy poza Chicago Ozell fabryka, [16] lewej domu i przenieść z powrotem do Kansas City, aby rozpocząć jego artystycznej karierze. [17] Jego brat Roy pracował w banku w zakresie i dostał pracę w go, poprzez znajomego, na Pesmen Rubin-Art Studio. [17] Na Pesmen-Rubin, Disney utworzone reklamy do gazet, czasopism i kina. [18] To tu, że spotkał się cartoonist nazwie Ubbe Iwerks. [ 19] Obie z nich stał bliskich przyjaciół i postanowił rozpocząć własną działalność sztuki [20]. 

W styczniu 1920, Disney i Iwerks utworzyły krótkotrwałą firmę o nazwie "Iwerks-Disney handlowa Artyści". Jednakże, po nieobrabiane początku, Disney lewo czasowo zarabiać pieniądze w Kansas City Film reklamy firmy i szybko dołączyły Iwerks, który nie był w stanie uruchomić tylko biznesowy. [21] W trakcie pracy dla Kansas City Film reklam firmy, gdzie Uczynił reklamowych w oparciu o wyłączenia animacji, Disney podjął zainteresowanie w dziedzinie animacji, i postanowił zostać animatorem. [22] Był dozwolony przez właściciela reklam firmy, AV Cauger, pożyczyć aparat fotograficzny z pracy, którą może wykorzystać do eksperymentowania we własnym domu. Po przeczytaniu książki Edwin G. Lutz, zwanych filmów animowanych: Jak są wykonane, ich pochodzenia i Rozwoju, znalazł cel animacji jest dużo bardziej obiecujące niż wyłączenia animacji był dla Cauger sposób. Walt następnie postanowił otworzyć własną działalność animacji [23] i zatrudniony jako członek współpracy pracownika w Kansas City Film reklam firmy, Fred Harman, jak jego pierwszego pracownika. [23] Walt i Harman następnie zabezpieczone ofertę z lokalnymi właściciel teatru Frank L. Newman-wątpienia najpopularniejszym "showmanem" w Kansas City w dziedzinie czasu [24] do powietrza ich kreskówek - które zatytułowany "Laugh-O-Grams" - w jego lokalny teatr. [24] 

Laugh O'Gram Studio 

Prezentowane jako "Newman Laugh-O Grams", [24] Disney's cartoons bardzo popularne stało się w Kansas City obszarze. [25] Poprzez sukces Laugh-O gramów, Disney mógł nabywać własne studio [26] i wynająć Ogromna liczba dodatkowych animatorów, w tym Fred Harman brata Hugh Harman, Rudolph Isling i jego bliski przyjaciel Ubbe Iwerks. [27] Niestety, ze wszystkimi jego wysokiego wynagrodzenia pracownika nie jest w stanie nadrobić studio zyski, Walt nie był w stanie skutecznie zarządzać pieniędzy [ 28] a co za tym idzie, studio byłoby obciążone długu. [28] studio ostatecznie zaprzestaje upadłości [29] Disney następnie ustawić jego zabytków w sprawie ustanowienia studio w filmie przemysłu stolicy, Hollywood, California [30 ] 

Hollywood 

Disney i jego brat zgromadzone pieniądze do utworzenia cartoon studio w Hollywood. [31] musi znaleźć dystrybutora dla swojego nowego Alice Comedies, który zaczął podejmowania aw Kansas City [29], ale nigdy nie trafił do dystrybucji-Disney wysłane niewykończone drukuj do Nowego Jorku dystrybutor Małgorzaty Winkler, który natychmiast napisał do niego. Ona była gotowa na dystrybucji zajmuje się Disney więcej live-action/animated szorty oparciu o Alice's Wonderland [32]. 

Alice Comedies 
  
A plakat teatralny dla Alice Comedies krótko Alice in the Jungle (1925). 

Virginia Davis (live-action gwiazda Alice's Wonderland) i jej rodzina przeniosła się na Disney wniosek z Kansas City do Hollywood, podobnie jak Iwerks i jego rodziny. To był początek Disney Brothers "Studio. Był położony na Hyperion Avenue w Silver Lake District, gdzie studio pozostanie do roku 1939. W 1925 roku, Disney najmowany młoda kobieta imieniem Lillian Bounds do tuszu i farby celuloid. Po krótkim okresie randkowa niej dwóch dostał ślub tego samego roku. 

Nowa seria, Alice Comedies był racjonalnie udanych, jak i biorące Dawn O'Day, Margie Gay jako Alice. Lois Hardwick również krótko przejął rolę Alice. W czasie serii zakończył w 1927 roku, skupiono się bardziej na animowanych bohaterów, w szczególności kotów nazwie Juliusza którzy wygląd Felix the Cat, zamiast żyć działania Alice. 

Oswald z Lucky Rabbit 

By 1927, Charles B. Mintz miał ślub Małgorzaty Winkler i założyć kontroli jej działalności, i zarządził nowe wszystkie serie animowane, które mają zostać wprowadzone do produkcji do dystrybucji poprzez Universal Pictures. Nowa seria, w Lucky Królik Oswald, był niemal natychmiastowy sukces, a znak, Oswald ciągnione i utworzone przez Iwerks-rysunek stał się popularny. Disney Studio rozszerzona i Walt najmowany powrót Harman, Rudolph Ising, Carman Maxwell i Friz Freleng z Kansas City. W lutym 1928, Disney udał się do Nowego Jorku, aby negocjować wyższe opłaty na krótko z Mintz. Disney był wstrząśnięty, gdy Mintz ogłosił, że nie tylko chciał zmniejszyć opłaty Disney zapłacił za krótki, ale także, że większość jego głównych animatorów, w tym Harman, Ising, Maxwell i Freleng (w szczególności, z wyjątkiem Iwerks, którzy odmówili opuszczenia Disney) na podstawie umowy i rozpocząć własne studio Disney, jeśli nie akceptują ograniczonej produkcji budżetów. Universal, nie Disney, Oswald właścicielem znaku towarowego i mogłoby filmów bez Disney. Disney odrzucił ofertę Mintz i stracił większość jego pracowników animacji. 

W większości jego pracowników odszedł Disney teraz znalazł się na własną ponownie [33]. Minęło Disney firmie 78 lat, aby odzyskać prawa do Oswald charakter. The Walt Disney Company ponownie praw do Królika Oswalda w Lucky z NBC Universal w 2006 r., za pośrednictwem handlu longtime ABC komentator sportowy Al Michaels. 

Mickey Mouse 
Główne artykułu: Mickey Mouse 

Po utracie prawa do Oswald, Disney czuł potrzebę opracowania nowych znaków do zastąpienia go. On opiera się na znaku myszki on przyjęty jako zwierzę podczas pracy w Kansas City studio. [34] Ub Iwerks przerobione na szkice wykonane przez Disney, tak aby był łatwiejszy do animowania go. Jednakże, Mickey głosu i osobowość zostały przez Disney. Ponieważ wiele z dawnych animatorów ma komentarzy, "Mickey's Ub zaprojektowany wygląd fizyczny, ale Walt dał mu duszę." [34] Oprócz Oswald i Mickey, podobnie myszy znak jest postrzegany w Alice Comedies które featured myszy nazwie Ike Mysz , a pierwsze z Flip Frog cartoon nazwie Fiddlesticks, które wykazały Mickey Mouse-skrzypce gra wyglądać podobnie. Początkowy filmów animowanych przez Iwerks, jego nazwisko było widocznym biorące udział w tytule karty. Mysz pierwotnie nazwę "Mortimer", ale później christened "Mickey Mouse" przez Lillian Disney, którzy uważali, że nazwa nie pasuje Mortimer. Mortimer później nazwę Mickey's rywalką dla Minnie, który był wyższy niż jego przeciwnik znanych i miał Brooklyn akcentem. 
  
Mickey Mouse w Steamboat Willie (1928). 

Pierwszy krótki animowany z Mickey w jej tytułem, Plane Crazy, który był, jak wszystkie Disney poprzednich utworów, niemy film. Po braku znalezienia dystrybutora Plane Crazy lub jej kontynuacji, w Gallopin "Gaucho, Disney stworzył Mickey kreskówka z dźwiękiem nazwie Steamboat Willie. Biznesmen nazwie Pat Powers przewidziane Disney zarówno dystrybucji i Cinephone, a proces synchronizacji dźwięku. Steamboat Willie stał natychmiast sukces, [35], a Plane Crazy, The Galloping Gaucho, a wszystkie przyszłe Mickey kreskówek zostali uwolnieni z muzyki. Disney się pod warunkiem, że wokal skutki dla najbliższej rysunkowe i wykonane jako głos Mickey Mouse do 1946 roku. Po wydaniu Steamboat Willie, Walt Disney w dalszym ciągu z powodzeniem używać dźwięku we wszystkich jego przyszłych kreskówek, i Cinephone stał się nowym dystrybutorem Disney's początku dźwięk oraz animacje. [36] Mickey szybko zacmiony Felix the Cat jako najbardziej popularne cartoon character. [34] W 1930 roku Felix, teraz dźwięk, miał Faded z ekranu, a jego dźwięk kreskówek nie zyskują uwagę. [37] Mickey popularności będzie teraz rakieta na początku 1930s. [34] 



Silly symfonie 

Po śladami Mickey Mouse serii, serii muzyczne pt szorty, Silly symfonie została wydana w 1929 roku. Pierwszy z nich zatytułowany The Skeleton Dance i była całkowicie wyciągnąć i animowanych przez Iwerks, który był również odpowiedzialny za rysowanie karykatur większość zwolniona przez Disneya w 1928 i 1929. Chociaż obie serie były skuteczne, Disney Studio nie widząc jej udział w zyskach z Pat Powers, [38] oraz w 1930 roku, Disney podpisały nową dystrybucją zajmują się Columbia Pictures. Oryginał podstawie karykatur były muzyczne nowości, i Carl Gaśnięcie napisał gości na pierwszy Silly Symphony kreskówek oraz [39]. 

Iwerks został szybko przez lured Uprawnienia do otwarcia własne studio z umowy na wyłączność. Później, Carl Gaśnięcie spowoduje Disney do Iwerks "nowe studio. [40] Iwerks rozpoczęto jego odbicia z pierwszej serii Frog głosowej cartoon w kolorze" Fiddlesticks ", sfilmowane w dwóch taśm Technicolor. Iwerks także dwóch innych serii kreskówek, w Willie Whopper i Comicolor. W 1936 Iwerks zamknął jego studio do pracy na różnych projektów związanych z animacją technologii. Chciał powrócić do Disneya w 1940 roku i mógłby się pionierem wielu filmów specjalistycznych procesów i technologii animacji w studiu w dziedzinie badań i rozwoju działu. 

By 1932, Mickey Mouse stały się dość popularne kino charakter, ale Silly symfonii nie był tak udany. W tym samym roku też konkurs na Disney rosną gorzej jak Max Fleischer's cartoon character klapy, Betty Boop zyskałby więcej popularność wśród widzów teatru. [41] Fleischer został uznany za Disney głównym rywalem w latach 1930, [42], a także ojcem Richarda Fleischera, którego Disney byłoby później wynająć jego bezpośrednich 1954 filmowego 20000 Leagues Under the Sea. Tymczasem, Columbia Pictures spadła dystrybucję kreskówek Disneya i został zastąpiony przez United Artists. [43] Pod koniec 1932, Herbert Kalmus, który właśnie ukończył prace nad pierwszym trzech taśm Technicolor kamery, [44] zbliżył Walt i przekonanie go do redo Kwiaty i drzewa, które pierwotnie wykonane w czerni i bieli, z trzech taśm Technicolor. [45] Kwiaty i Drzewa mógłby się na fenomenalny sukces, a także wygrać pierwszego Oscara za najlepszy Krótki Temat: Kreskowki do 1932 . Po Kwiaty i drzewa został zwolniony, wszystkie przyszłe Silly Symphony karykatury zostały zrobione w kolorze, jak również. Disney był również w stanie wynegocjować dwóch lat zajmuje się Technicolor, dając mu wyłączne prawo do korzystania z trzech taśm Technicolor, [46] [47], który także w końcu zostać przedłużony do pięciu lat, jak dobrze. [39] Poprzez Silly symfonie , Disney będzie również tworzyć swoje największe sukcesy krótkich animowanych wszech czasów, The Three Little Pigs, w 1933 roku. [48] Kreskówka pobiegł w teatrach od wielu miesięcy, a także wiązać się z trafienia, że utwór stał się hymnem z Wielkiej Depresji " Who's Afraid of Big Bad Wolf w ". [49] 
  
Walt Disney's star na Hollywood Walk of Fame. 

Pierwsze Oscara 

W 1932 roku, Disney otrzymał specjalną nagrodę Akademii dla utworzenia "Mickey Mouse", którego dokonano w szeregu kolorów w roku 1935 i wkrótce rozpoczęto spin-off serii wsparcie dla znaków takich jak Donald Duck, Goofy i Pluto, Donald Pluto i będzie natychmiast uzyskać ich indywidualnych karykatur w 1937 roku, [50] i Goofy dostaniemy solo karykatur w 1939 roku, jak również. [51] wszystkich partnerów Mickey, Donald Duck-kto pierwszy siły z Mickey w 1934 cartoon, Orphan's Benefit-był zapewne Najbardziej popularne, i udał się na Disney drugim najbardziej udanych cartoon charakter cały czas. [52] 

Dzieci 

W Disneys "Pierwsza próba zakończyła się w ciąży Lilly o poronienie. Kiedy Lilly Disney stał ponownie w ciąży, ona urodziła córkę, Marie Diane Disney na 18 grudzień 1933. Kilka lat później, Disneys przyjęte Sharon Mae Disney, (ur. 21 grudnia, 1934) jako ich drugie dziecko. 

1937-1941: The Golden Age of Animation 

"Disney's Folly": Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków 
  
Walt Disney wprowadza każdego z siedmiu Krasnoludków w scenie z oryginalnego 1937 Snow White Theatrical Trailer. 

Po utworzeniu dwóch seriali animowanych, Disney szybko zaczął plany pełnej długości funkcji w 1934 roku. W 1935 roku, badania opinii publicznej wykazały, że inne seriali animowanych, Popeye The Sailor, wyprodukowane przez Maxa Fleischera, była bardziej popularna niż Mickey Mouse. [53] Disney był jednak w stanie umieścić Mickey powrotem na górę, a także wzrost popularności Mickey kolejne colorizing go i częściowo zmiana niego to, co zostało uznane za najbardziej atrakcyjnych wzorów do tego punktu w czasie. [34] W przypadku gdy przemysł filmowy wszedł wiedzieć o Disney plany produkcji animowany pełnometrażowy wersji Snow White one dubbed projektu jako "Disney's Folly" i były pewne, że projekt mógłby zniszczyć Disney Studio. Obie Lillian i Roy Disney chciał rozmawiać z projektu, ale nadal plany na tę funkcję. On zatrudnionych Chouinard Instytut Sztuki profesor Don Graham do rozpoczęcia operacji szkolenia dla personelu pracowni i wykorzystał Silly symfonii jako platforma dla eksperymentów w realistycznych animacji człowieka, charakteru odróżniającego animacja, efekty specjalne, oraz wykorzystania specjalistycznych procesów i urządzeń, takich jak do wielopłaszczyznowego kamery; Disney będzie pierwszym użyciem tej nowej technologii w 1937 Silly symfonie krótki The Old Mill. [54] 
  
Oryginalny plakat teatralny Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków (1938). 

Wszystko to rozwój i szkolenia, aby podnieść stosowane jakości studiu tak, że będzie w stanie dać fabularny jakości Disney życzenia. Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków, jak funkcja została nazwana została w całości produkcji od 1934 do połowy 1937, kiedy studio Uciekłam pieniędzy. W celu uzyskania środków finansowych do zakończenia Snow White, Disney musiał wykazać Rough Cut z urzędu zdjęcie do kredytów intendentów na Bank of America, który dał pieniądze na studia, aby zakończyć hotelu. Gotowy na premierę filmu Carthay Circle Theater na 21 grudzień 1937, po zakończeniu filmu, publiczność dała Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków stały owacja. Snow White, pierwszy animowany funkcji w języku angielskim i Technicolor, została wydana w lutym 1938 w ramach nowej dystrybucji czynienia z RKO Radio Pictures, RKO wcześniej dystrybutorem kreskówek Disneya w 1936 roku, po to zamknięta Van Beuren Studios w zamian za dystrybucji. [55] Film stał się najbardziej udanym ruchem obrazu 1938 i zarobił ponad 8 milionów dolarów w oryginalnym wydaniu teatralnych. 

The Golden Age of Animation 
  
Oryginalny plakat do filmu Fantazja (1940). 

Sukces Snow White, (dla których Disney otrzymał jeden pełny rozmiar, i siedem miniaturowe statuetki Oscara) Disney pozwoliły na budowę nowego kampusu dla Walt Disney Studios w Burbank, która otworzyła dla biznesu na 24 grudnia 1939; Snow White był nie tylko szczyt Disney sukcesu, ale również do tego, co ushered był znany jako Złoty Wiek animacja dla Disney. [56] [57] Funkcja animacji personel, posiadający właśnie Pinokio, kontynuowane prace nad Fantazja i Bambi, natomiast szorty personel kontynuował prace nad Mickey Mouse, Donald Duck, Goofy i Pluto seriali animowanych, kończąc Silly symfonii w tej chwili. Animator Fred Moore miał przeprojektowaną Mickey Mouse w późnych 1930s, kiedy Donald Duck zaczął uzyskiwać więcej popularność wśród widzów teatru niż Mickey Mouse. [58] 

Pinokio i Fantazja po Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków do kina w 1940 roku, ale obie były finansowe rozczarowań. W niedrogich Dumbo zaplanowano jako dochód generatora, ale podczas produkcji nowego filmu, większość animacji personel poszedł na strajk, stałe wysiłku relacji między Disney i jego twórców. 

1941-1945: W czasie II wojny światowej 

Wkrótce po wydaniu Dumbo w październiku 1941, Stany Zjednoczone wpisane II wojny światowej. W US Army zakontraktowane większość Disney's studio urządzeń i miał stworzyć szkolenia personelu i filmy instruktażowe do wojska, w domu naprzeciwko morale-pobudzanie szorty, takie jak Der Fuehrer's Face i fabularny Victory Through Air Power w 1943 roku. Jednak wojsko filmów nie generują dochodów i fabularny Bambi underperformed, kiedy została ona wydana w kwietniu 1942. Disney pomyślnie ponownie wydane Snow White w 1944 r., ustanawiające 7-lat ponownego wydania tradycji Disney funkcji. 

1945-1955: Disney na okres powojenny 
  
Oryginalny plakat filmu Kopciuszek (1950). 

Disney Studios także niedrogi pakiet filmów, zawierające zbiory animowanych szorty i wydane do kin w tym okresie. Najbardziej godne uwagi i udane z nich Saludos Amigos (1942), jej sequel The Three Caballeros (1945), Zabawy i Fancy Free (1947), The Adventures of Ichabod and Mr Toad (1949). Ten ostatni miał tylko dwie sekcje: pierwsza opiera się na The Legend of Sleepy Hollow przez Washington Irving, a drugi w oparciu o The Wind w Willows przez Kenneth Grahame. W tym okresie także Disney ventured do pełnometrażowych filmów, które mieszany dramatyczne live action i animowanych scen, w tym Pieśń Południa i tak droga do mojego serca. Po wojnie zakończony, Mickey popularności również znikną również. [59] 
  
Oryginalny plakat filmu Alice in Wonderland (1951). 

Do późnych 1940s, studio miał odzyskać wystarczy do kontynuowania produkcji na pełną długość funkcje, Alice in Wonderland i Peter Pan, który był wstrzymanych w czasie wojny, i zaczęli pracować nad Kopciuszek, który stał Disney's najbardziej udanych filmowych od śniegu Białe i Siedmiu Krasnoludków. Studio rozpoczęła szereg działań żywej przyrody filmów, zatytułowanym True-Life Adventures, w 1948 roku z Seal Na Wyspie. Pomimo sukcesu rebounding poprzez filmy fabularne, Disney's animacji szorty nie były już jako popularny jak były, a ludzie zaczęli zamiast zwrócić uwagę na to, Warner Bros i ich animacja star Bugs Bunny, poprzez 1942, Warner Bros "bielec Taras oficjalnie stała się najbardziej popularne studio animacji. [60] Jednakże, podczas gdy Bugs Bunny popularność wzrosła w 1940s, tak zrobił Donald Duck's; [61] Donald również zastąpić Mickey Mouse jako Disney's star charakterze w 1949 roku. [62] 

W połowie 1950 r., Disney produkowanych szereg filmów edukacyjnych na temat programu kosmicznego NASA we współpracy z projektantem rakiet Wernher von Braun: Człowiek w kosmosie i Man i Księżyc w 1955 roku, i Mars and Beyond w 1957 roku. 
  
Walt Disney spełnia Wernher von Braun w 1954 roku. 

Zeznaniu przed Kongresem 

W 1947 roku, podczas pierwszych lat zimnej wojny, [63] Disney zeznał przed House Un-American Activities Komitetu, gdzie markowe Herbert Sorrell, David Hilberman Williama Pomerance, byłego animatorzy i organizatorzy pracy zawodowych, jak Komunistyczna mieszadła. Wszyscy trzej mężczyźni zaprzeczyły zarzutom. Archiwum ZSRR wydany przez rząd rosyjski przyplątać Sorrell jako komunistyczny szpieg. [64] Disney oskarżył Screen Actors Guild bycia Komunistycznej przodu, a za 1941, że strajk został zorganizowany w ramach komunistycznego wysiłek, aby uzyskać wpływy w Hollywood. [63] 

1955-1966: parki tematyczne i poza nią 

Carolwood Pacific Railroad 
  
W Lilly Belle na wyświetlaczu w Disneyland Main Station w 1993 roku. W kambuz z drewna zostało wykonane w całości przez Walt siebie. 
Główne artykułu: Carolwood Pacific Railroad 

W 1949 roku, Disney i jego rodzina przeniosła się do nowego domu na dużym kawałku nieruchomości w Holmby Hills dzielnicy Los Angeles, California. Z pomocą swoich przyjaciół i Betty Ward Kimball, właścicieli własne podwórko kolejowe, Disney opracowane plany i od razu ustawić do pracy na stworzenie miniaturowych żyć parowe kolei na jego podwórku. Nazwa kolejowej, Carolwood Pacific Railroad, pochodzi z adres jego domu, który został zlokalizowany na Carolwood Drive. Kolejowej na pół mil długi układ zawiera 46-stóp (14 m)-długo krzyżownica, pętle, overpasses gradienty, podwyższonej Berm, a 90-stóp (27 m) tunelu pod Pani Disney's kwietnik. On nazwał miniaturowe pracy lokomotywy parowe budowane przez Rogera E. Broggie z Disney Studios Lilly Belle jego żony honoru. Miał jego adwokat sporządza prawo pierwszeństwo przejazdu kart podając kolejowe stały prawne serwitut przez ogród obszarów, które jego żona sumiennie podpisane, ale nie ma dowodów z dokumentów, jakie kiedykolwiek zarejestrowano jako ograniczenie na tytuł własności. 

Planowanie Disneyland 
  
Zdjęcie lotnicze z Disneyland (zdjęcie z sierpnia 1963). 

W podróży służbowej do Chicago w późnych-1940s, Disney zwrócił szkice jego pomysły na wesołe miasteczko, gdzie jego pracowników przewidzianych spędzać czas ze swoimi dziećmi. On dostał jego pomysł na dzieci parku tematycznego po odwiedzeniu dzieci Fairyland w Oakland, California. Plan ten był pierwotnie przeznaczony dla działki położone na południe od Studio, po drugiej stronie ulicy. Oryginalne koncepcje opracowane w koncepcji dla większych przedsiębiorstw, które było stać Disneyland. Disney spędził pięć lat swojego życia rozwijających Disneyland i utworzono nową spółkę zależną jego spółki, zwane środa Przedsiębiorstw, do przeprowadzenia w zakresie planowania i produkcji parku. Niewielka grupa pracowników studio Disney dołączył do Disneylandu rozwoju projektu inżynierów i projektantów, i były kopiowane Imagineers. 

Opisując jeden z jego najwcześniejszych planach Herb Ryman (który stworzył pierwszy Disneyland lotnicze rysunek, który został przedstawiony przez Bank of America, natomiast z wnioskiem o fundusze), Disney powiedział, "Herbie, I just wanna go wyglądać nic w świat. I to powinno być otoczone przez pociąg. "[65] Entertaining córek i ich przyjaciół w swoim podwórku i biorąc ich do jazdy na jego Carolwood Pacific Railroad miał inspirowane Disney obejmować kolejowych w planach Disneyland. 

Ekspansję na nowe obszary 
  
Plakat do 20000 Leagues Under the Sea (1954), jeden z Disney pierwszy żywej działania filmów. 

W Walt Disney Productions rozpoczęła pracę w Disneyland, ale również rozszerza swoją rozpoczął inne rozrywki operacji. W 1950 roku, Wyspa Skarbów stał studio pierwszy wszystkie żywe działanie funkcji i został wkrótce po 20000 Leagues Under the Sea (w CinemaScope, 1954), The Shaggy Dog (1959) i The Parent Trap (1961). The Walt Disney Studio wyprodukowane pierwsze TV specjalnych, One Hour w Krainie Czarów, w 1950 roku. Disney rozpoczął organizuje cotygodniowe antologia serii ABC nazwie Disneyland po parku, gdzie pokazał wideo z ostatnich Disney produkcje, dał zwiedzanie jego studio i zapoznaniu społeczeństwu jak Disneyland był on zbudowany w Anaheim, Kalifornia. The show featured także jeden Davy Crockett miniseries, który rozpoczął szał wśród amerykańskiej młodzieży znany jako Davy Crockett szał, w którym miliony coonskin Crockett czapki i inne pamiątki były sprzedawane na terenie całego kraju. [66] W 1955 r., studia pierwszego dobę telewizyjnego show Mickey Mouse Club debiutował, które nadal w wielu różnych wcieleniach w latach 1990. 
  
Oryginalny plakat Lady i Tramp (1955). 

W studiu rozszerzonej i zróżnicowanej w innych mediach, Disney poświęcone mniej jego uwagę na wydział animacji, powierzenie większość swoich operacji w celu jego kluczowych animatorów, którego dubbed dziewięciu Old Men. Podczas Disney życia, animacji Oddział stworzył udany Lady i Tramp (w CinemaScope, 1955), One Hundred and One Dalmatians (1961), Śpiąca Królewna (Super Technirama 70mm, 1959) i The Sword w Stone (1963). 

Produkcja na krótko karykatur miał nadąża do 1956 r., kiedy Disney zamknąć szorty podziału. Specjalne spodenki projekty będą w dalszym ciągu w odniesieniu do reszty studio czas trwania na podstawie nieprawidłowych. Te spektakle były dystrybuowane przez Disneya nowego zależnej, Buena Vista Distribution, która zakłada wszystkich ceł na Disney dystrybucji filmów z RKO przez 1955. Disneyland, jeden z pierwszych na świecie parków rozrywki, wreszcie otwarty 17 lipiec, 1955, i był od razu sukces. Odwiedzających z całego świata przybyło do odwiedzenia Disneyland, który zawierał atrakcji w oparciu o liczbę udanych Disney właściwości i filmów. 
  
Walt Disney z Ludwig von Drake w Walt Disney's Wonderful World of Color w 1961 roku. 

Po 1955 r., show, Disneyland wszedł pod nazwą Walt Disney Presents. The show przekształcona z czarno-białego na kolorowy w 1961 roku i zmienił jej nazwę na Walt Disney's Wonderful World of Color, odejścia od ABC do NBC, [67] i ostatecznie ewoluuje w jego obecnej formie, jak The Wonderful World of Disney. Jest nadal w NBC powietrza do 1981 roku, kiedy to CBS zrywane. [68] Od tego czasu, to na antenie ABC, NBC, Hallmark Channel i Cartoon Network poprzez odrębne nadawanie praw ofert. Podczas jego uruchomienie, Disney serii oferowane niektórych powtarzających się znaków, takich jak Roger Mobley zamieszczonej w gazecie reporter i szpieg "Gallegher", oparty na piśmie Richarda Hardinga Davisa. 

Disney już utworzone własnego wydawnictwa muzycznego podziału powrót w 1949 roku. W roku 1956, częściowo inspirowany przez ogromny sukces telewizji theme song The Ballad of Davy Crockett, stworzył spółkę własnością rekord produkcji i dystrybucji podmiot o nazwie Disneyland Records. 

Wczesne sukcesy 1960s 
  
(Od lewej) Robert B. Sherman, Richard M. Sherman i Walt Disney śpiewają "There's a Great Big Beautiful Tomorrow" (1964) 

Na początku lat 1960, Disney imperium była ogromnym sukcesem, a Walt Disney Productions ustanowił jako wiodących światowych producentów rodziny rozrywki. Walt Disney był szefem widowiskowość na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 1960. Po dziesięcioleciach prowadzenia, Disney wreszcie zamówione praw do PL Travers "książki o magicznej niani. Mary Poppins, wydany w 1964 roku, był najbardziej udanym Disney filmu z lat 1960 i featured pamiętną piosenkę gości napisany przez Disney favorites, w Sherman Brothers. The same year, Disney debuted a number of exhibits at the 1964 New York World's Fair, including Audio-Animatronic figures, all of which were later integrated into attractions at Disneyland and a new theme park project which was to be established on the East Coast.

0 komentarze: